در هفته سلامت ، طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان مهاباد به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،بهره برداری از طرح های بهداشتی درمانی مهاباد در هفته سلامتمدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت:به مناسبت هفته بهداشت ، طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان مهاباد  به بهره برداری خواهد رسید.

مرزنگ  ضمن بیان اینکه احداث مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان به پایان رسیده و هم اکنون این مرکز فعال است افزود: مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فرهنگیان که بیش از 34 هزار نفر از مردم شهر و روستا را تحت پوشش دارد، در زمینی به مساحت 980 مترمربع و در دو طبقه با اعتبار 12 میلیارد و 350 میلیون ریال احداث شده است که دارای بیش از 20 اتاق ، فضای مناسب برای آزمایشگاه ، داروخانه ، سالن آموزشی و دندانپزشکی  است.

وی ادامه داد:این مرکز دارای هفت خانه بهداشت ،13 قمر،یک پایگاه ضمیمه و دو پایگاه غیرضمیمه و واحد های مختلف مراقبین سلامت،بهداشت خانواده،مامایی،بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بهداشت روان، دندانپزشکی، آزمایشگاه، پیشگیری و مبارزه با بیماریها و تغذیه است.

مرزنگ اضافه کرد: ساخت پایگاه سلامت فرهنگیان و کشاورز هم پایان یافته و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و مرکزخدمات جامع سلامت محسن شافعی نیز دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد افزود: افزایش شش تخت به بخش دیالیز و 16 تخت به بخش مراقبتهای پس از زایمان(Post Partom) از دیگر طرحهای افتتاحی در هفته سلامت خواهد بود.

وی اضافه کرد:بیش  از 95 درصد مردم شهری و روستایی مهاباد در سامانه جامع یکپارچه سازی بهداشت ثبت نام کرده اند و با اجرای طرح تحول نظام سلامت تمامی اعضای خانواده می توانند از خدمات مراکز بهداشت محل زندگی خود بهرمند شوند.

انتهای پیام/ع

برنامه های اجرایی در هفته بهداشت

برچسب ها: قتل ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.