معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در شیراز برای جلوگیری از بحران آب در فصل تابستان باید پلمب شود.

ضرورت پلمب بیش از ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صالح جهرمی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس اظهار کرد: ۲۵ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز شهرستان شیراز از سد درود زن و ۷۵ درصد آب آشامیدنی این شهر از طریق ۱۸۲ حلقه چاه مجاز تامین می‌شود، که با توجه به اینکه در شیراز بالغ بر ۲ هزار چهل چاه غیر مجاز وجود دارد امکان کمبود آب شرب در صورت فعالیت چاه‌های مجاز امکان پذیر است.

وی نسبت به مصرف بی رویه از آب‌های زیر زمینی هشدار داد و تصریح کرد: امسال باید با همکاری مردم و مسئولان بیش از ۷۰۰ چاه غیر مجاز در شیراز پر شود تا مشکل کم آبی گریبانگیر این شهرستان نشود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: میانگین بارندگی امسال در مقایسه با پارسال به یک سوم کاهش یافته است و این در حالی است که حجم استفاده و بهره برداری از آب‌های زیر زمینی دو برابر حداکثر بهرداری مجاز از آب‌های زیر زمینی است.

صالح جهرمی تصریح کرد: از تعداد سد‌های استان تنها میانگین آبگیری سد سلمان فارسی مناسب است و حجم آب جمع شده در پشت بقیه بقیه سد‌های استان مناسب نیست.

عالیشوندی فرماندار شیراز نیز اظهار کرد: همه مردم و مسئولان باید موضوع کمبود آب در استان بخصوص شیراز را جدی گرفته و در حوزه آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت باید صرفه جویی کنند.

شهردار شیراز هم در این جلسه با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در شیراز بیان کرد: روزانه به اسکندر پور تعداد حاشیه نشینی‌های اطراف شیراز افزوده می‌شود و حاشیه نشینی مشکلات متعددی را به دنبال دارد.

وی از مسئولان خواست در اجرای طرح هادی روستا‌ها و بخش‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا از مهاحرت روستائیان به شهر‌ها تا حدودی جلوگیری شود.
حجت الاسلام مرادی امام جمعه موقت شیراز هم در این جلسه با اشاره به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم، گفت: ۸۰ درصد مشکلات مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است که مسئولان باید با حمایت از تولید ایرانی زمینه اشتغال بیکاران را فراهم کنند.
احمد رضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم بیان کرد: اگر قرار باشد شیراز در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد باید تعامل سازمان‌ها با هم دوچندان و از فعالیت‌های جزیره‌ای جلوگیری شود.

انتهای پیام/ن

پلمب چاه غیرمجاز در شیراز

 

برچسب ها: اشتغال ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار