جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: ۴۸ درصد جرائم فضای مجازی در پیام رسان تلگرام رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار اسکندر مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران مازندران با بیان اینکه از مجموعه جرائمی که در فضای مجازی رخ می ‌دهد، ۴۸ درصد مربوط به تلگرام است، گفت: به دلیل آن که سرور پیام رسان تلگرام در کشور وجود ندارد و هیچ همکاری وجود ندارد ، ساماندهی فضای مجازی با تقویت پلیس فتا از دیگر اولویت ها است.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق ارز ۲۰۰ تیم عملیاتی فعال هستند، افزود: در مدت کوتاهی ۱۱۲ نفر دستگیر شدند و بیش از ۱۶۰ میلیون دلار و یورو از دلالان کشف شده است.

سردار مومنی با بیان اینکه فعالیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷ استمرار  پیدا می‌ کند، گفت: از همه ظرفیت ها برای مقابله با قاچاق کالا استفاده می‌ شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال ۹۶ بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: بیش از ۳۰ درصد تخلفات در فضای مجازی کلاهبرداری است.

وی از برنامه ریزی برای اجرای طرح امنیت اخلاقی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی طرح ویژه‌ای در دستور کار دارد.

سردار مومنی با بیان اینکه جرائم فضای مجازی در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد یافته است، افزود: بیش از ۳۰ درصد جرائم مربوط به کلاهبرداری است.

انتهای پیام/ م

۴۸ درصد جرائم فضای مجازی در پیام رسان تلگرام

برچسب ها: تلگرام ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار