مدیرکل دامپزشکی فارس از صادرات بیش از یک میلیون و ۵۰۰ تن انواع فرآورده‌های خام دامی از استان به خارج از کشور خبر داد.

صادرات بیش از یک میلیون تن فرآورده‌های خام دامی از فارس یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ تن انواع فرآورده‌های خام دامی از استان به خارج از کشور صادر شده است، گفت: سال گذشته هزار و ۸۸ تن خوراک دام، طیور و آبزیان به کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، عراق، عمان و قطر صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۲۶۵ هزار و ۸۲۷ کیلوگرم انواع ماهی خوراکی، میگو و گوشت مرغ به کشور‌های پاکستان، کویت، قطر و لبنان صادر شد.

مهندس ادامه داد: صادرات ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم شیرخشک، کره و پرمیت به کشور‌های روسیه، ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان بخش دیگری از صادرات فراورده‌های دامی از فارس به خارج از کشور است.

مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: همچنین چهار هزار و ۷۰۰ کیلو گرم عسل به کشورعمان و هزار و ۴۰۸ قطعه پرنده‌های زینتی همچون قناری، طرقه و کبک از استان فارس به مقصد کشور‌های قطر، کویت و پاکستان صادر شد.

مهندس تصریح کرد: صادرکنندگان می‌توانند در کوتاهترین زمان براساس معیار‌های بهداشتی قرنطینه‌ای کشور مقصد محصولات خود را صادر کنند.

استان فارس با بهره مندی از شرایط ویژه در صنعت دام و طیور، یکی از قطب‌های صادراتی کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ر

صادرات فرآورده‌های خام دامی از فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.