شرکتی دانش بنیان موفق به ساخت ربات‌هایی شده است که سبب صرفه‌جویی در مواد مصرفی و کمک به نیروی انسانی می‌شوند.

صرفه‌جویی در مواد مصرفی و نیروی انسانی به کمک ربات‌های دانش‌بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد، محصولات دانش بنیان که این شرکت‌ها تولید می‌کنند، معرفی کند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به ساخت ربات صنعتی برای رنگ کردن مبل شده است، این ربات برای اولین بار در کشور و در راستای تولید محصولات ایرانی طراحی و ساخته شده است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این ربات صنعتی بیان کرد: در گذشته برای تزریق سند به مبل باید از محصولات خارجی استفاده می‌شد که این محصول قیمت بالا و کارایی کمتری نسبت نوع ایرانی داشت.

وی درباره خصوصیات این ربات صنعتی گفت: این ربات برای اولین بار در کشور تولید شده و در مقایسه با نمونه خارجی قیمت بسیار کمتر و همچنین کارایی بالاتری دارد؛ در گذشته برای رنگ‌آمیزی و تزریق سند به خودرو و مبلمان باید این محصول را از کشور‌های خارجی وارد می‌کردیم که امروز این کار را انجام نمی‌دهیم و خود در کشور آن را تولید می‌کنیم.
 

صرفه‌جویی در مصرف به کمک ربات‌های نوین

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این ربات صنعتی سبب صرفه‌جویی در مواد مصرفی شده است، گفت: اگر رنگ‌آمیزی به صورت دستی انجام گیرد و کارگر بخواهد مبلی را رنگ کند مقدار بسیار زیادی از سند هدر می‌رود، اما به دلیل آنکه این ربات هوشمند است و مقدار رنگی مصرفی را تشخیص می‌دهد بنابراین هدررفتی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل است که می‌گوییم از طریق این ربات در مصرف صرفه‌جویی شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات مثبت این ربات حذف فشار بر کارگر است در حالی که در گذشته وقتی کارگری می‌خواست عمل تزریق سند را انجام دهد فشار زیادی را متحمل می‌شد، زیرا دستگاه تزریق سند حدود ۳۰ کیلو وزن داشت و این سبب آسیب‌رساندن به کارگر می‌شود که امروز از طریق ربات این مشکل برطرف شده است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: از طریق این ربات تزریق سند با قیمت بسیار کمتری نسبت به نمونه خارجی‌اش انجام می‌گیرد و در راستای تولید محصولات ایرانی و تحقق حمایت از کالای ایرانی قدم برداشته‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.