مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع ‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت : ورود گردشگر به استان درنوروز97 افزایش 10 درصدی را داشته و اقامت نیز27درصد افزایش داشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع ‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت : افزایش میزان اقامت و ماندگاری مسافران نوروزی ازجمله مهم ‌ترین سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی در این استان است که بخش عمده‌ای از این هدف در استان محقق شد.

وی با بیان اینکه میزان اقامت گردشگران در استان سمنان نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است و اضافه کرد : این در حالی است که میزان اقامت مسافران نورزی در مراکز اقامتی بوم گردی استان سمنان در سال 97 با افزایش چشمگیر 160 درصدی مواجه بوده است. میزان ورودی مسافران به استان سمنان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است و باید برای افزایش این مقدار در سال‌های آینده تلاش بیشتری کنیم.

اجرای بیش از یک هزار ویژه‌ برنامه در ایام نوروزی

جهانشاهی در ادامه تصریح کرد : سازمان میراث فرهنگی بیش از یک هزار ویژه‌ برنامه را در ایام نوروزی برگزار کرد که اهدای یک دستگاه خودرو به ‌قید قرعه به مسافرانی که حداقل یک‌ شب در این استان اقامت کردند ازجمله طرح‌های تشویقی این سازمان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع ‌دستی و گردشگری استان بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد و افزود : با توسعه صنعت گردشگری ، استان سمنان در آینده نزدیک می ‌تواند درآمدهای این بخش را به‌ صورت چشمگیر افزایش دهد. راه‌ اندازی اتوبوس‌های گردشگری در هر شهرستان نیز یک ایده جالب برای معرفی بخش‌های مختلف گردشگری در استان سمنان بود و جلب مشارکت عموم مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای رونق بخش گردشگری و جذب مسافران در دستور کار قرار است.

انتهای پیام / گ

افزایش میزان اقامت و ماندگاری مسافران از مهم ‌ترین سیاست‌ های سازمان میراث فرهنگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.