سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان گفت : بیش از 380 هزار نفر در این استان در تعطیلات نوروزی اقامت گزیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد جهانشاهی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در جلسه بررسی وضعیت گردشگری گرمسار با بیان اینکه سالانه بیش از 20 میلیون زائر حرم رضوی از محورهای مواصلاتی این استان عبور می‌کنند گفت : باید از این ظرفیت مهم برای توسعه صنعت توریست در این استان بهره ببریم.

وی اضافه کرد : استان سمنان ظرفیت‌های کم‌ نظیری در زمینهٔ گردشگری دارد که برای نوروز امسال 150 جاذبه گردشگری استان سمنان برای بازدید مسافران نوروزی آماده‌سازی شد که این ظرفیت ها برای سال‌های آینده باید تقویت شود.

راه اندازی بیش از 220 غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی در استان سمنان

جهانشاهی تصریح کرد: بیش از 220 غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی در استان سمنان در ایام تعطیلات راه اندازی شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از بیست و هفتم اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز بیش از 380 هزار نفر در این استان اقامت داشتند اعلام کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته بالغ‌ بر 24 درصد افزایش داشته است.

جهانشاهی افزایش ماندگاری مسافران در استان را از دیگر رویکردهای این ستاد برشمرد و تصریح کرد: میزان متوسط اقامت در استان سمنان در ایام نوروز 1.7 درصد بود و از بین هتل، هتل‌ آپارتمان و اقامتگاه‌های بوم‌گردی آماده‌ شده برای اقامت مسافران بیشترین سهم اقامت مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان بود.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.