رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر بوشهر خواستار جلوگیری از واگذاری ساختمان‌های بافت تاریخی فرهنگی بوشهر به ادارات و سازمان‌ها شد.

ساختمان‌های بافت تاریخی فرهنگی بوشهر به ادارات و سازمان‌ها واگذار نشودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  روح‌الله نصرتی صبح امروز در حاشیه بازدید سرپرست معاونت عمرانی استانداری، اعضای شورا و جمعی از مدیران استان بوشهر از بافت قدیم بوشهر با تاکید بر توجه به احیا و بازسازی بنا‌های مستقر در بافت اظهار داشت: بافت تاریخی بوشهر با ویژگی‌های منحصر به فرد هویت و شخصیت این شهر است، اما هم اکنون شرایط زندگی درآن مناسب و قابل قیاس با دیگر نقاط شهر نیست.

وی با تاکید بر فراهم شدن ترغیب سرمایه‌گذاران به بازسازی بافت بوشهر تصریح کرد: وضعیت سخت و ناپایداری در بافت تاریخی بوشهر حاکم است که نگاه مردم و سرمایه گذاران را به بافت کم رنگ کرده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر بوشهر با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های خدماتی در بافت تاریخی بوشهر خواستار جلوگیری از واگذاری ساختمان‌های بافت تاریخی فرهنگی بوشهر به ادارات و سازمان‌ها شد.

نصرتی با بیان اینکه بنا‌های این بافت در راستای کاربری فرهنگی و تفریحی توریستی باید به انجمن‌های مردم نهاد و سرمایه‌گذاران واگذار شود، افزود: احیای بافت تاریخی بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و به عنوان یک دغدغه بسیار مهم برای اعضای شورای شهر مطرح است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا شهر بوشهر خاطر نشان کرد یکی از راه‌حل‌های بهسازی و حفظ بنا‌های بافت تاریخی بوشهر اعمال معافیت‌ها برای بهبود وضعیت بافت است که هم‌اکنون معافیت‌های در بافت اعمال می‌شود و شورا آماده هر گونه همکاری برای احیای بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر است.

انتهای پیام/م

واگذاری ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر به ادارات جلوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.