نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آئین‌ها و سنت‌ها بازتابی از غنای فرهنگی، دینی و هویت مردم هر منطقه است.

سنت‌ها و آئین‌های نوروزی مناطق مختلف حفظ و ترویج شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سکینه الماسی عصر شنبه در جشن نوروزگاه در آبدان اظهار داشت: احیای سنت‌ها و آیین‌های نوروزی هر منطقه و افزایش همدلی و نشاط اجتماعی از دیگر مزایای برگزاری جشن‌های نوروزی است.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران انجمن زیست محیطی پرونگ خاطرنشان کرد: حضور مردم بخش در این آیین نشان‌دهنده نیاز و درخواست آن‌ها برای برپایی این گونه برنامه‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دیر در حاشیه این آیین گفت: جشن‌های نوروزگاه نقش ارزنده‌ای در افزایش جذابیت‌های گردشگری هر منطقه دارد.

مسعود تنگستانی افزود: آبدان با قابلیت داشتن قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل نیاز بود این جشن با حضور مهمانان نوروزی برگزارشود و آبدان رامعرفی نمایند که الحمدالله حضور مردم بخش چشمگیر بود.

مدیر انجمن زیست محیطی پرونگ نیز هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و معرفی هرچه بیشتر آیین‌های نوروزی در میان مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان دانست.

حسن محدث‌زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان که همکاری خوبی با این انجمن داشته‌اند افزود: برگزاری این آیین فرصت استثنایی برای شناساندن هرچه بهتر آیین‌های نوروزی است که از قرون گذشته تا به امروز در میان مردم مرسوم بود و همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: در این آیین انواع غذا‌های محلی، مسابقه، مشاعره، بازی‌های بومی محلی پخت انواع نان‌های محلی غرفه دست‌بافت فرش عشایران چاه قد بخش آبدان به نمایش گذاشته شد ه. بود.

جشن نوروزگاه با حضور مسئولین ادارات شهرستان و بخش و نماینده حوزه جنوب استان و مردم بخش آبدان با همت انجمن زیست محیطی پرونگ و هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان دیر در استادیوم ورزشی شهدای شهر آبدان برگزار شد.

انتهای پیام/م

حفظ و ترویج سنت‌ها و آئین‌های نوروزی مناطق مختلف

برچسب ها: نوروز ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.