مدیر انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا گفت: در آینده‌ای نزدیک مجموعه دانش‌نامه شهرضا چاپ می‌شود.

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در شهرضا از دیرباز نویسندگان بنامی دست به قلم بوده‌اند و آثار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشتند، که نشر این آثار بیشتر توسط ناشرانی انجام می‌شد که خارج از این شهر و خاصه در اصفهان بودند.

وی با بیان این‌که با گذر زمان احساس نیاز به وجود یک انتشارات به صورت مستقل در این شهر مشهود بود، افزود: در این میان افرادی دست به کار نشر در شهرضا شدند که از آن جمله می‌توان «سعادت» را نام برد، شاید رکود بازار و کاهش میزان تقاضا برای فروش کتب، این افراد را به سمت تعطیلی انتشارات خود کشاند.

مدیر انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا گفت: نویسندگان و مؤلفان باز هم به سمت خارج از شهرستان رو آوردند که این خود مشکلات زیادی را در بر داشت که در بسیاری از مواقع نویسنده را از نشر یک اثر منصرف می‌ساخت.

وی با اشاره به این‌که بر اساس پیشنهاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به اخذ مجوز انتشارات کردیم، خاطر نشان کرد: از آنجا که کلیه مراحل انتشار کتب بسیاری از نویسندگان شهرضا از طراحی تا مرحله اخذ شابک و فیپا توسط بنده انجام می‌شد، این امر که اقدام به تأسیس یک انتشارات کنم چندان امر دور از نظری نبود و امروز با حمایت همه همشهریان انتشارات مستقل کتیبه ماندگار را در شهرستان شهرضا دایر کردم.

حیدری با اشاره به اینکه این انتشارات با تیم تخصصی اعم از ویراستاری، طراحی و چاپ کتاب آماده  نشر کتب نویسندگان است، خاطرنشان کرد: انتشارات کتیبه ماندگار در راستای تشدید تحولات و رقابت‌های جهانی در حوزه‌های فرهنگی به منظور تأمین حداکثر نیازها وظیفه‎ خود دانسته با انتشار تخصصی آموزه‎های مکتوب و نوین کلیه شاخه‌های علمی، گامی هر چند کوچک در راستای ارتقا و غنی‎سازی جامعه بر دارد.

وی با بیان این‌که تلاش مجموعه‎ انتشارات کتیبه ماندگار اقناع جامعه علمی و دانشگاهی کشور و توسعه و گسترش روزافزون دانش در شهرستان شهرضا است، بیان داشت: این مؤسسه آماده همکاری با اساتید، صاحب‎نظران، علاقه‎ مندان، دانشجویان، فعالان کلیه حوز‎‎ه‎‌ها اعم از کسب‌و‌کار، مدیران، کارشناسان، هنرمندان و همه افرادی را که به نحوی با نویسندگی و تألیف و ترجمه درگیر هستند، است.

مدیر انتشارات کتیبه ماندگار شهرضا گفت: تاکنون آثار متعددی توسط مجموعه کتیبه ماندگار تهیه شده که با توجه اینکه تاریخ این آثار مربوط به زمان قبل از اخذ مجوز این انتشارات بود مراحل قانونی توسط دیگر همکاران انجام می‌شد.

وی با اشاره به چاپ دانش‌ نامه شهرضا در آینده‌ای نزدیک، اضافه کرد: در حال حاضر آثاری همچون فرهنگ لغات شهرضا، مجموعه شعر پرتره، سالنامه شهرضا، هل‌أتی که دورنمایی از شخصیت امیرالمومنین(ع) است و راز شیخ هابیل و خواجه شیراز در این انتشارات در مرحله چاپ و انتشار قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.