قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: آستان قدس رضوی صیانت و بهره‌وری موقوفات را رسالت اصلی خود می‌داند.

عملیات اجرایی ٢ پروژه عظیم در انابد و رشتخوار آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید مرتضی بختیاری در مراسم آغاز ساخت این طرح ها با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در منشور ٧ گانه مبنی بر رسیدگی به شهر‌ها و روستا‌های موقوفه دار گفت : با دستور و موافقت تولیت آستان قدس رضوی و در راستای محرومیت زدایی، این ٢ پروژه در روستا‌های محمدآباد آستانه و انابد کاشمر احداث خواهد شد.

وی گفت: در این شهرستان‌ها موقوفات بزرگی متعلق به امام رضا (ع) وجود دارند که جزء موقوفات خاص هستند و بنا بر نظر واقف مصارف آن دقیقا تعیین شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان امانتداری امین شناخته می‌شود و در طی قرن‌ها مردم اموال و داراییی‌هایشان را وقف حضرت رضا (ع) کرده‌اند تا در جهات مختلف رفاه زائران، مفروش کردن حرم مطهر، اطعام و روشنایی بیوتات و ... خرج شود و مردم عزیز ما در مناطق موقوفه دار همواره پاسدار و نگاهبان حقوق موقوفه بوده اند.

بختیاری افزود: ما مصمم هستیم که در حد بضاعت آستان قدس نسبت به محرومیت زدایی و اشتغال پایدار در این مناطق اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه رضوی هم در این مراسم گفت: هر ٢ پروژه ظرف مدت ١٨ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس اسماعیلی گفت: مجتمع آموزشی امام رضا (ع) در زمینی به وسعت ٣ هزار متر مربع و در ٢ طبقه با اعتبار ٤٠ میلیارد ریال و مجموعه ورزشی امام رضا (ع) نیز با ٢ هزار متر مربع فضای مسقف سرپوشیده با اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد ریال احداث می‌شوند.

 
انتهای پیام//ج.ر
 

اقدام آستان قدس نسبت به محرومیت زدایی و اشتغال پایدار در انابد و رشتخوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.