ظرفیت بزرگ آستان‌های مقدس اهل بيت(ع) برای گره‌گشايی از كار محرومان

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: آستان‌هاي مقدس اهل بيت(ع) ظرفيتي بي نظير براي توسعه خدمات به محرومين و مستضعفان و ترويج سبك زندگي اسلامي و سيره ائمه هدي(ع) دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد سید مرتضی بختیاری در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، سیاست‌های کلان و رویکرد‌های این مجموعه معنوی حول محور‌های امداد مستضعفین، زائر محوری، مرجعیت علمی و توسعه فرهنگ رضوی تبیین و عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: ایجاد معاونت امداد مستضعفین و تشرف ٦٣٠ هزار زیارت اولی به بارگاه منور رضوی درمدت ٢ سال اخیر از اقداماتی است که از روز‌های ابتدایی با جدیت و برنامه ریزی اجرایی شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: ایجاد دفاتر نمایندگی در استان‌ها برای تحقق منشور ٧ گانه و افزایش سطح و گستره خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین در جای جای ایران اسلامی و به نام مبارک امام رضا (ع) صورت گرفته است.

بختیاری ادامه داد: ایجاد معاونت علمی آستان قدس رضوی با هدف هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت نخبگان برای تاثیرگذاری در جهان اسلام از دیگر مواردی است که بحمدالله محقق شده و نتایج درخشان آن را در احداث و حمایت از مراکز علمی و پژوهشی خواهیم دید.

وی گفت: در ایام نوروز بیش از ٨ میلیون زائر به مشهد مقدس تشرف داشته اند و پروژه عظیم زائر شهر رضوی که فاز نخست آن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به بهره برداری رسید، برای ارائه خدمت به اقشار محروم و کم درآمد احداث شده و ظرفیت اسکان ٢٠ هزار نفر را دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه و ترویج معارف نورانی اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی نیز از مواردی است که با توجه به اهمیت موضوع در دستور کار آستان قدس رضوی است.

آیت الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از معارفه نماینده آستان قدس رضوی در استان قم بر لزوم برنامه ریزی مدون، همفکری و هم افزایی برای اقدامات پیش رو تاکید کرد.

انتهای پیام// ف. غ.


دیدارقائم مقام تولیت آستان قدس با تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار