فرمانده نیروی هوایی آمریکا مدعی شد مسکو و پکن با توسعه توانایی‌های خود، به دنبال غیرفعال کردن ماهواره‌های آمریکایی در فضا هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هیتر ویلسون»،  فرمانده نیروی هوایی آمریکا روز گذشته مدعی شد مسکو و پکن با توسعه توانایی های خود سعی دارند ماهواره های آمریکا  در فضا را غیرفعال کنند.

ویلسون در نشست سالیانه هوا- فضا  در کلورادو اسپرینگز گفت: نسبت به یک دهه گذشته، ما با یک  محیط امنیتی و رقابتی خطرناک در سطح بین المللی مواجه هستیم. چین و روسیه در حال توسعه توانایی های خود برای غیر فعال کردن ماهواره های آمریکایی در فضا هستند.

وی افزود: آمریکا با متحدان خود برای بهبود عملیات ارتباطی، ارتقای بازدارندگی و دفاع از منافع ملی و حیاتی خود در فضا همکاری می کند.

هیتر ویلسون اظهار داشت دولت واشنگتن قصد دارد نسل جدید موشک های ماهواره ای هشدار دهنده خود را چهار سال زودتر از برنامه زمانی پیش بینی شده، مستقر کند. او گفت: ما موشک های ماهواره ای هشدار دهنده نسل هفتم و هشتم را متوقف کرده ایم و سعی داریم جایگزین های بهتری ارائه دهیم. توسعه این سامانه‌های باید با سرعت بیشتری انجام شود و ما باید برنامه های خود را 4 سال زودتر از موعد اجرایی کنیم.

پیش از این مسکو و پکن به عنوان دو عضو کمیته سازمان ملل در امور استفاده عادلانه از فضا (جو زمین) متعهد شدند از فضا برای اهداف صلح آمیز بهره خواهند برد. همچنین سران عضو بریکس با انتشار بیانیه شیامن در سپتامبر سال گذشته میلادی از دولت های جهان خواستند تا اکتشافات مسالمت آمیز فضایی را مطابق با قوانین بین المللی انجام دهند و فضا و جو زمین را از نفوذ هر گونه سلاح حفظ کنند.

سی و چهارمین کنفرانس سالیانه هوا-فضا  با حضور نمایندگان سازمان های هوافضا، سازمان های نظامی، امنیت ملی و اطلاعاتی آمریکا در کلورادو اسپرینگز ایالت کلورادو برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار