مسئول سازمان بسیج هنرمندان گفت: اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان لرستان برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  فریدون کریمی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی، شناخت، ترویج و تبلیغ فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) بوده است.

وی همچنین شناسایی و معرفی بسیجیان هنرمند خلاق و استعداد‌های نمایشی انقلاب اسلامی در سطح شهرستان و استان، ایجاد فضای لازم برای رقابت سازنده و مؤثر و توسعه توانمندی‌های علمی و عملی اعضاء شبکه هنری بسیج و جذب، تربیت وپرورش هنرمندان کارآمد در این رشته و تاثیرگذاری مطلوب بر فضای هنری و فرهنگ عمومی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره تئاتر بسیج بر شمرد و تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایش میدانی و خیابانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هفت موضوع برای علاقمندان به شرکت در این جشنواره معرفی شده است، گفت: باز خوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با محوریت ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادگی، استکبـار ستیزی و دین بـاوری، ایثار و شهادت و مهرورزی، بیـداری اسلامی و مقـاومت، مضامین آیینی، اجتماعی مبتنی بر اصول خانواده و اخلاق و سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در آیینه هنر‌های نمایشی، وحدت اسلامی، استکبار ستیزی و مقابله با اندیشه‌های تکفیری، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم سازی جامعه و مدافعان حرم بخش‌های هفتگانه شرکت در این جشنواره به شمار می‌آیند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان با اشاره به اینکه پس از انتشار فراخوان سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج هنرمندان استان لرستان تعداد ۳۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد، گفت: این آثار در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای توسط سه داور مورد بازخوانی قرار گرفت و در نهایت ۱۱ اثر به مرحله بازبینی راه یافت.

وی افزود: پس از بازبینی داوران جشنواره در مجموع ۵ اثر به اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج راه یافت که طی مراسمی از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/د

اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان لرستان برگزار می‌شود

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.