مایک پمپئو، رئیس سیا و نامزد ترامپ برای پست وزارت خارجه آمریکا در روز اول آوریل سفری مخفیانه به کره شمالی داشته و با کیم جونگ اون رهبر این کشور دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو مقام مطلع نوشت مایک پمپئو، رئیس سازمان جاسوسی سیا و گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی وزارت خارجه آمریکا در روز اول آوریل سفری مخفیانه به کره شمالی داشته و با کیم جونگ اون رهبر این کشور دیدار کرده است.

به گفته این مقامات، این سفر با هدف برنامه‌ریزی برای دیدار احتمالی ترامپ و کیم جونگ اون صورت گرفته است.

پمپئو عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی است که تاکنون با کیم جونگ اون دیدار کرده است.

به گفته یک مقام آمریکایی، دیدار پمپئو و کیم جونگ اون در پی هماهنگی‌های انجام گرفته توسط مقامات ارشد اطلاعاتی کره جنوبی و شمالی ترتیب داده شد.

انتشار خبر دیدار رئیس سیا با رهبر کره شمالی شب گذشته ساعاتی پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد گفتگوها در سطح عالی میان مقامات آمریکایی و کره شمالی در جریان است.

ترامپ همچنین مدعی شد اخیرا به صورت تلفنی با کیم جونگ اون گفتگو کرده است؛ ادعایی که البته دقایقی بعد از سوی کاخ سفید رد شد.

وی که این اظهارات را در حضور «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن بیان می‌کرد در بخش دیگری از اظهاراتش گفت 5 مکان برای دیدار احتمالی او با رهبر کره شمالی پیشنهاد شده که هیچکدام در آمریکا نیست.

ترامپ در جمع خبرنگاران تهدید کرد اگر دیدار با کیم جونگ اون اتفاق نیفتد یا به خوبی پیش نرود، فشارها را همچنان بر کره شمالی حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدار مخفیانه مایک پمپئو با رهبر کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یزدی زاده
۱۰:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
پس معلوم میشه داشتن قدرت موشکی چقدر در1- رفتار کشورهای متخاصم و2- برقراری ثبات و امنیت یک کشور مهمه
آخرین اخبار