دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت، زمان دیدار وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی احتمالا اوایل ژوئن یا قبل از آن خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت: «کره شمالی در حال همراهی است و کره جنوبی در حال برگزاری نشست است و قصد دارد نشستی با کره شمالی برگزار کند تا ببیند آیا می‌توانند به جنگ پایان دهند و من امیدوارم که این اتفاق بیافتد.»

ترامپ افزود: «مردم نمی‌دانند که جنگ کره پایان نیافته است. این جنگ هنوز ادامه دارد و آن‌ها در گفتگو برای پایان دادن به جنگ هستند. ما و ژاپن مواضع نزدیک داریم و در این زمینه یعنی مسئله کره شمالی متحد هستیم. ما شاید به زودی نشست‌ها و گفتگو‌هایی با کیم جونگ اون داشته باشیم و شاید این اوایل ژوئن یا قبل از آن روی دهد. به نظر می‌رسد اوضاع به خوبی پیش می‌رود. ما به حرکت در این مسیر قوی که در پیش گرفته ایم، ادامه خواهیم داد و خواهیم دید چه اتفاق می‌افتد.»

وی ادامه داد: «مذاکرات خود را با کره جنوبی در مورد مسائل مربوط به کره شمالی ادامه می‌دهیم. ۵ مکان را برای دیدار با رهبر با کره شمالی تعیین کرده‌ایم و در نهایت، یکی را انتخاب می‌کنیم. تماس مستقیم با کره شمالی را آغاز کرده‌ایم و گفتگو‌های دوجانبه در سطوح عالی در جریان است.»

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز گفت، امیدوار است دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی به پیشرفت محسوس در زمینه مسائل موشکی، هسته‌ای و افراد ربوده شده منجر شود.

انتهای پیام/

سخنان ترامپ درباره کره شمالی در دیدار با نخست وزیر ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار