جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به راه‌اندازی ۱۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گفت: شش مرکز دیگر نیز امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی در مراکز استان‌ها افتتاح می‌شود.

۶ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در دهه فجر افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  امیر سرتیپ دوم ستاد محمد فهمیده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ۲ سال پس از پایان جنگ تحمیلی راه اندازی شد اظهار داشت: بهره‌برداری از فرهنگ دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ و جلوگیری از فراموش شدن و تحریف فرهنگ دفاع مقدس از اهداف تاسیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مراکز استان‌ها افتتاح شد افزود: اکنون ۱۵ مرکز استان دارای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هستند که در آن آثار جنگ ۸ ساله در ابعاد گوناگون نگه‌داری می‌شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پس از گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی ۱۵ مرکز و موزه فرهنگی دفاع مقدس راه‌اندازی شده است تاکید کرد: استان بوشهر تنها استانی است که تاکنون توفیق ایجاد این مرکز و موزه فرهنگی نشده و ضرورت دارد این مهم در مرکز استان بوشهر راه‌اندازی شود.

سردار فهمیده با تاکید بر تعیین زمین مورد نیاز برای ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بوشهر تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بوشهر با تعیین زمین دارد.

وی از افتتاح مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مراکز استان‌ها خبر داد و افزود: شش مرکز دیگر نیز امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی در مراکز استان‌ها افتتاح می‌شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تدوین اسناد راهبردی و اساسنامه در این نهاد افزود: ترکیب بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ترکیبی از نیرو‌های مسلح، ۷ وزیر و مردم است که ریاست آن به عهده رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح است و تمام سیاست‌گذاری‌ها توسط هیت امنا که سالی دو بار تشکیل می‌شود برنامه‌ریزی می‌شود.

سردار فهمیده با بیان اینکه آنچه بنیاد به عنوان نقشه راه و بسیار مهم است ترویج دفاع مقدس که کاهش همه آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها یه همراه دارد مورد توجه قرار داده است، افزود: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای سند راهبردی تدوین شده، در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس برنامه‌هایی در حوزه‌های مشارکت روحانیون، زنان، پیشکسوتان، سند، دایره‌المعارف دفاع مقدس، جفرافیا و تاریخ دفاع مقدس و راهبرد اصلی اقتدار اصلی و پایداری و عزت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

انتهای پیام/م

۶ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مراکز استان‌ها افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.