پیش‌بینی هوشمندانه امام خمینی (ره) که با قاطعیت فرمودند «ارتش باید بماند» و در همین راستا 29 فروردین را روز ارتش نامیدند ، راه را برای فتنه بعدی دشمنان کاملاً بست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده پیشین گروه 55 توپخانه ارتش امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به مناسبت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ارتش قبل از انقلاب دارای بدنه مردمی و متشکل از انسان‌هایی مؤمن و متدین بود و همین موضوع باعث پیوستن سریع ارتش به صفوف مردم شد و آخرین نقشه‌های رژیم منحوس پهلوی در سرکوب انقلاب را به رؤیایی تعبیر نشدنی تبدیل کرد.

امیر سرتیپ احمد وکیلی با بیان این که برخی از سران وابسته ارتش در اولین روزهای انقلاب به خارج از کشور گریختند، افزود: این وضعیت بهانه‌ای شد تا منافقین به تبلیغات علیه ارتش بپردازند و موضوع انحلال ارتش را مطرح کنند.

وی با تأکید بر این که این پیشنهاد و زمزمه بسیار هدفمند طراحی و بر سر زبان‌ها افتاده بود، گفت: در این شرایط امام خمینی (ره) با هوشمندی این فتنه را پیش‌بینی کردند و با قاطعیت فرمودند «ارتش باید بماند» و در همین راستا 29 فروردین را به نام روز ارتش نامیدند و به این ترتیب راه را برای فتنه بعدی دشمنان کاملاً بستند.

فرمانده پیشین گروه 55 توپخانه که پایه‌گزار قرارگاه تاکتیکی در عملیات‌ ارتش در زمان جنگ است،  در ادامه خاطرنشان کرد: نخستین اقدام سران استکبار در نابودی انقلاب نوپای ایران اسلامی علم کردن غائله‌های متعدد در مرزهای غربی کشور بود که در اولین اقدام مهاباد به صورت کامل تحت کنترل گروهک‌های ضد انقلاب قرار گرفت و جاده‌های استان کردستان به شدت ناامن شد.

امیر سرتیپ اذعان داشت: در چنین شرایطی شهید صیاد شیرازی و غیور مردانی مانند او مثل شهید فکوری به مناطق درگیر اعزام شدند و با رشادت‌های کم‌نظیر خود توانستند در سرکوب این قائله‌ها موفق عمل کنند.

وی عنوان کرد: دومین اقدام منسجم استکبار جهانی در نابودی انقلاب اسلامی نوپای ایران، تحریک و تجهیز صدام برای حمله به مرزهای ایران بود.

فرمانده پیشین گروه 55 توپخانه یادآور شد: صدامی که رویای تصرف کامل ایران در شش روز را در ذهن خود می‌پرورانید و برای تحقق این رویای خود با استفاده از به‌روزترین تجهیزات زمینی، هوایی و دریایی به میدان آمده بود در اولین روزهای تجاوز خود با سپر آهنین ارتشی روبرو شد که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و حیثیت و آبروی انقلابی که به آن پیوسته بود سر از پا نمی‌شناخت تا آنجا که این رویای صدام را به کابوسی غیر قابل تعبیر تبدیل کرد.

وی در پایان آموزش موفق سپاه پاسداران در اوایل جنگ تحمیلی را نیز یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و ابراز داشت: این موضوع توان ایستادگی کشور در مقابل حمله اجانب را مضاعف کرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: امام خمینی (ره) ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.