رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:دو محموله شتر،گاو و گوساله قاچاق در شهرستان نهبندان توقیف شد.

محمد راه‌انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:یک دستگاه کامیون حامل 12 نفر شتر فاقد مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که از استان سیستان و بلوچستان به مقاصد شهرستان های شمالی استان تردد می ‌‌کرد در مبادی ورودی شهرستان نهبندان متوقف شد.

وی افزود:در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار و قابل انتقال از دام به انسان یک دستگاه کامیون حامل 10 رأس گاو و گوساله  فاقد هویت و مجوز  بهداشتی - قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیر نهبندان- سربیشه تردد می کرد با همکاری نیروی انتظامی متوقف شد.

راه انجام گفت:طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فراورده های خام دامی بدون أخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است. 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از دامداران و دلالان دام خواست برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری ها، از جابجایی دام زنده بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری و نسبت به أخذ مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام کنند.

وی ضمن دعوت به همکاری از مردم در حفظ و حراست از بهداشت عمومی، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مرتبط با امور دامپزشکی مراتب را سریعاً به واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی نهبندان با شماره تماس 32622357 گزارش کنند.

انتهای پیام/غ

دو محموله دام سنگین قاچاق در نهبندان توقیف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.