رئیس مرکز بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: خیرین می‌توانند به افزایش نقدینگی سازمان نوسازی از طریق اوراق اسلامی تخصیص یافته کمک کنند.

نقش پررنگ خیرین در افزایش نقدینگی سازمان نوسازیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنانی رئیس مرکز بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: مجموعه‌ای نوپا برای انجام فرآیندهای بودجه‌ریزی و مالی تشکیل داده‌ایم و در این برنامه احصا و شناسایی بدهی‌های دولت را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای برای ثبت مطالبات دستگاه‌ها ایجاد شده تا از طریق وزارت دارایی اطلاعات به رئیس جمهور اعلام شود، افزود: روش‌هایی هم برای تامین کسری بودجه در نظر گرفتیم تا به اجرای کارها در نهادهای مختلف کمک شود.

روش اوراق مالی و اسلامی راه حل‌ تامین کسری بودجه

رئیس مرکز بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: روش اوراق مالی و اسلامی از جمله راه حل‌ها برای تامین کسری بودجه محسوب می‌شود و در سال 97، هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی به سازمان نوسازی مدارس اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه اوراق تسویه خزانه ابزاری برای تهاتر است، بیان کرد: امسال این ظرفیت وجود دارد که این اوراق را برای تهاتر در برخی استان‌ها به کار گیریم که البته این مسئله به شرطی که بدهی‌ها تا پایان سال 96 باشد انجام پذیر است.

رئیس مرکز بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی درباره اینکه چطور هزار میلیارد تومان اوراق مربوط به سازمان نوسازی به کار گرفته شود، عنوان کرد: این فرصت می‌تواند به طور نقدی یا اوراق به کار گرفته شود که برای استفاده نقدی سازمان نوسازی می‌تواند از مشارکت بخش خیرین بهره گیرد.

بنانی با اشاره به اینکه مشکل فعلی کمبود نقدینگی در کشور است، گفت: مجبور به توسعه اسناد خزانه هستیم تا فعالیت‌ نهادهای مختلف به جریان بیافتد در حالی که به تبعات استفاده از اسناد خزانه در طرح‌های کوچک واقف بودم اما برای پیشبرد کارها از این ظرفیت بهره‌ گرفته می شود و تشخیص استفاده از این اسناد با سازمان برنامه بوده و وزارت اقتصاد و دارایی نقشی در این مورد ایفا نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.