رئیس راه و شهرسازی دلفان گفت: ۱۶۸ روستای شهرستان دلفان به طول ۲۷۰ کیلومتر فاقد راه دسترسی مناسب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سعید فلاحی، در رابطه با وضعیت راه‌های روستایی شهرستان دلفان گفت: از ۹۳۰ کیلومتر راه روستایی دلفان تاکنون ۶۶۰ کیلومتر آسفالت شده به نحوی که ۲۷۲ روستا با جمعیت ۱۸ هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت راه روستایی آسفالته بهره‌مند شده‌اند و ضریب بهره مندی ۷۱ درصد را نشان می‌دهد، اما اگر نسبت به جمعیت تحت پوشش، ضریب بهره‌مندی از آسفالت در نظر گرفته شود ۸۶ درصد از مردم روستا‌های شهرستان از راه آسفالته استفاده می‌کنند.

رئیس راه و شهرسازی دلفان افزود: متاسفانه ۱۶۸ روستا با سه هزار و ۶۰ خانوار که ۱۴ درصد جمعیت روستایی شهرستان هستند به طول ۲۷۰ کیلومتر همچنان فاقد راه دسترسی مناسب هستند.

رئیس راه و شهرسازی دلفان گفت: این ۲۷۰ کیلومتر که از نظر طول راه‌ها ۲۹ درصد راه‌های شهرستان را تشکیل می‌دهد شامل ۱۰ درصد شوسه و ۱۹ درصدخاکی (مالرو) است که اغلب روستا‌های زیر ۱۰ خانوار هستند.

فلاحی در ادامه گفت: ۱۰۸ کیلومتر از راه عشایری شهرستان جز این آمار نیست و از راه‌های عشایری شهرستان نیز ۳۰ کیلومتر آسفالته و ۷۸ کیلومترخاکی (ساخته نشده یا مالرو) است.

وی طول کل راه‌های روستایی شهرستان دلفان را هزار و ۱۵۰ کیلومتر برشمرد و بیان کرد: از هزار و ۱۵۰ کیلومتر، ۱۱۲ کیلومتر راه بین شهری، ۹۳۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۰۸ کیلومتر راه عشایری است.

انتهای پیام/د

۱۶۸ روستای شهرستان دلفان فاقد راه دسترسی مناسب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.