مدیرکانون های فرهنگی و هنری مساجد و سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام دیدار کرد.

پیاده سازی مهندسی فرهنگی در زندان های ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; در این دیدار جمعی از کارشناسان و مسئولین زندان های استان و کانون فرهنگی و هنری مساجد نیز حضور داشتند و ضمن ارائه نظرات و راهکارها در خصوص تبیین مطلوب فعالیت های فرهنگی، در راستای پیاده سازی و بومی سازی آنها در سطح زندان ها نیز بحث و گفتگو کردند.

کشوری ضمن قدردانی از مسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به منظور همکاری و تعامل با زندان های استان، بیان کرد: جامعه زندانیان برای اصلاح و بازسازی، نیازمند مساعدت در حوزه فرهنگی هستند و می بایست با همکاری و تعامل اثربخش ، فرهنگ پذیرش زندانی از سوی جامعه را بعد از اصلاح و بازپروری ، پیاده سازی کنیم.

کشوری اضافه کرد: ترسیم ابعاد مختلف مهندسی فرهنگی جهت طراحی و اجرای صحیح ، دقیق و همه جانبه در سطح زندان ها و جامعه، نیازمند تحرک بیشتر نهادهای فرهنگی است. وی به تاثیر فعالیت های فرهنگی در بازسازی شخصیتی زندانیان اشاره نمود و لازمه پیاده سازی مهندسی فرهنگی در زندانها را توجه به زیرساخت های فرهنگی قلمداد کرد ایشان پرداختن به زندانیان و ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی را تکلیفی شرعی برای کلیه متولیان فرهنگی در سطح جامعه دانست و خواستار حمایت بیش از پیش آنان شد.

حجه الاسلام والمسلمین چراغی پور نیز در ادامه برای توسعه حمایت های معنوی و مادی از زندانیان و مسائل فرهنگی آنان، اعلام آمادگی کرد و افزود: کانون های فرهنگی و هنری در سطح زندان ها فعال هستند و با تجهیز کتابخانه ها و مساعدت در راستای اجرای طرح های قرآنی و پوشش حداکثری زندانیان به منظور تبیین فعالیت های فرهنگی و تربیتی با هدف توسعه و بازپروری زندانیان تلاشی بیش از پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/ د

فعالیت فرهنگی در زندان های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.