هانی‌زاده گفت: ولیعهد سعودی در سفر به آمریکا، فرانسه و انگلیس هماهنگی لازم برای حمله موشکی به سوریه را ایجاد کرد.

آل‌سعود هزینه چهار میلیارد دلاری حمله موشکی مثلث شرارت به سوریه را تامین کردحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحرکات اخیر عربستان در رویارویی با ایران اظهار کرد: آل‌سعود بار دیگر در اجلاس اتحادیه عرب به دنبال همراه کردن کشورهای عربی با خود جهت تقویت پروژه ایران هراسی در منطقه است. این اقدام عربستان در شرایطی رخ داده که آمریکا با حمله به سوریه، به دنبال تضعیف محور مقاومت است.

وی با اشاره به هم‌راستایی سعودی‌ها در این اجلاس با تجاوز نظامی آمریکا به سوریه ادامه داد: عربستان سعودی هزینه چهار میلیارد دلاری حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس را تامین کرد. محمدبن سلمان در سفر به این سه کشور یک نوع هماهنگی برای حمله موشکی به سوریه ایجاد کرد و عاجزانه از رئیس جمهور آمریکا خواست که نیروهای آمریکا را از سوریه خارج نکند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: عربستان بصورت کاملا شتاب‌زده سران کشورهای عرب را برای بیست‌ونهمین نشست اتحادیه عرب دعوت کرد، این اجلاس در شهر ظهران عربستان انجام شد که شکست بزرگی در زمینه سیاسی و نظامی برای عربستان بود؛ زیرا مشخص شد ریاض امنیت لازم برای برگزاری چنین نشست هایی را ندارد. این موضوع تنها یکی از پیامدهای حمله عربستان به یمن است که پایتخت عربستان امنیت لازم را برای حضور سران عرب ندارد.

هانی زاده تصریح کرد: تعدادی از سران عربی در این نشست حضور نداشتند، همانند امیر قطر، رئیس‌جمهور الجزایر، رئیس‌جمهور سوریه، لیبی، امارات متحده و پادشاه عمان. حداقل شش نفر از سران عرب در این نشست حضور نداشتند و این نشان می‌دهد این اجلاس یک تبلیغات سیاسی از سوی سعودی برای تقابل با ایران و پروسه تبلیغاتی برای برون رفت این کشور از انزوای سیاسی است و دستاورد دیگری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار