کارشناس مسائل آمریکا گفت: هدف آمریکا از حمله موشکی به سوریه استفاده از سلاح شیمیایی نبوده است.

حمله مثلث شرارت به سوریه برای حمایت از رژیم صهیونیستی بودفواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه و پیامدهای آن اظهار کرد: یک هیئت از سازمان بین‌المللی مبارزه با سلاح شیمیایی (OPCW)  قراری مبنی بر بازرسی از منطقه‌ دوما داشت که آمریکا شب قبل بازرسی پیش دستی کرده و به سوریه حمله موشکی کرد؛ این حمله نشان می‌دهد که مشکل اصلی استفاده از سلاح شیمیایی نبوده، بلکه نگرانی آنها از بررسی سازمان (OPCW) و رد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بوده است.

این کارشناس مسائل بین المللی گفت: علاقه آمریکا برای حمله به سوریه به پاکسازی غوطه شرقی از وجود تروریست‌ها بازمی‌گردد و این شکست بزرگی برای آمریکا، فرانسه، انگلیس و سعودی‌ها است که سال‌ها از این مجموعه حمایت کردند و به جای پذیرش شکست با استفاده از روحیه استکباری با حمله موشکی تلاش کردند به پیروزی‌های مقاومت ضربه بزنند و خود را به نوعی برنده اعلام کنند، در حقیقت واقعیت مساوی است با شکست حامیان تروریست در سوریه.

وی افزود: روسیه اعلام کرد این فیلم‌هایی که از حمله به سوریه نمایش داده شده، همه ساخت هالیوود و طراحی انگلیس بوده است، از طرفی این کشورها با روسیه بر سر یک جاسوس دوجانبه مشکل پیدا کرده اند و با یکدیگر در نزاع هستند، اما مشکل آمریکا و روسیه فقط به سوریه ختم نمی‌شود، چرا که این کشورها با یکدیگر در رقابت هستند. آمریکا چون فعالیت روسیه را در سوریه دید، احساس کرد می‌تواند با حمله موشکی علیه روسیه اقدام کند که شکست خورد.

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اهداف حمله موشکی مثلث شرارت به سوریه بیان کرد: این فعالیت‌ها در حمایت از رژیم صهیونیستی است، موضوعی که اصلا دغدغه این حمله نبود، استفاده از سلاح شیمیایی است که در این راستا گزارش رسمی سازمان ملل را در ارتباط با استفاده و ساخت گروه‌های معاند از سلاح شیمیایی را داشتند. 

ایزدی با اشاره به همکاری انگلیس و فرانسه با آمریکا ادامه داد: رابطه انگلیس و آمریکا رابطه ای طولانی بوده و آنها معمولا در جنگ‌های سعودی همکاری داشتند، همچون جنگی که در عراق مشاهده شد، اما فرانسه به طور سنتی همکاری ندارد، فرانسه تا زمان ژاک شیراک رئیس جمهور  اسبق فرانسه سیاست مستقلی داشت، حتی زمانی که بحث حمله به عراق مطرح شد فرانسه مخالفت خود را اعلام کرد و باعث عدم صدور قطع نامه شد و آمریکا مجبور شد بدون در دست داشتن قطع نامه به عراق حمله کند.

وی افزود: دو رئیس جمهور آخر فرانسه نگاه و همسویی‌شان به آمریکا افزایش یافته که البته به ضرر خود فرانسه است، این موضوع را خود مردم فرانسه نیز احساس کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار