فرماندار آران و بیدگل گفت:این طرح به منظور تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد و یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوالفضل معینی نژاد امروز در جلسه بررسی ایجاد طرح نیروگاه های خورشیدی به خانواده های مددجوی روستاهای این شهرستان اظهار داشت: این طرح به منظور تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد و یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: هر پنل خورشیدی توانایی تولید پنج کیلووات در ساعت برق را دارد و برای اجرای این طرح به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل منابع بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات کمیته امداد پرداخت می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه طرح نیروگاه خورشیدی کاملا بومی است، افزود: این طرح دارای بازده مناسبی در تولید برق است که می‌تواند به عنوان یک فرصت استثنایی برای اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از آن بهره برد.

وی تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و تأمین معیشت مددجویان تحت حمایت را از مزایای اجرای طرح تولید برق خورشیدی برشمرد.

معینی نژاد تاکید کرد: این طرح با همکاری بخشداران و دهیاران، اداره برق و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اجرا می شود.

گفتنی است، مجری این طرح، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (سابتا) است که این سازمان ارتقای بهره‌وری انرژی و استفاده هرچه بیشتر از منابع تجدیدپذیر و پاک از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در کشور و افزایش بهره‌وری عرضه انرژی و کاهش تلفات انتقال، توزیع و مصرف انرژی در کشور و استفاده از روش های تولید برق تجدیدپذیر و پاک، را در دستور کار دارد.

 

انتهای پیام/م

 

 ایجاد طرح نیروگاه های خورشیدی به خانواده های مددجوی روستاهای آران وبیدگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.