معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در استان بوشهر پرداخت می‌شود.

تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در استان بوشهر پرداخت می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید ابوالفضل رضوی ظهر دوشنبه در نشست مشترک فنی اشتغال روستایی با کارآفرینان و نمایندگان شورا‌ها و دهیاران استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، توجه به اموزش در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب برای توسعه اشتغال بیان کرد: لایحه طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری برای قانونی شدن استفاده از ۱.۵ میلیارد دلار معادل شش‌هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به تصویب مجلس رسید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی شش‌هزار میلیارد تومانی دارای کارمزد و نرخ سود صفر است، اضافه کرد: برای اشتغال روستایی و عشایری در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یابد.

وی سود اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی را بین چهار تا شش درصد عنوان کرد و افزود: ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری پرداخت می‌شود.

رضوی ادامه داد: متقاضیان استفاده از این طرح‌ها باید سند محل اجرای پروژه به اضافه ماشین آلات، سفته یا سند ملک و مسکن روستائیان و یا تضامینی که از صندوق‌هایی که ضمانت نامه صادر می‌کنند به عنوان وثیقه به بانک‌ها ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت وثیقه غیر از این موارد جایز نیست، خاطرنشان کرد: کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری، صنایع دستی و خدمات بین راهی از مهمترین رسته‌های اعطای تسهیلات است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بر لزوم برپایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات روستائیان و عشایر در همه استان‌ها تاکید کرد و افزود: یک ناحیه صنعتی در هر یک از دهستان‌های کشور ایجاد خواهد شد.

وی گردشگری دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی در استان بوشهر دانست و گفت: باید آموزش‌های لازم در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی ارائه شود.

انتهای پیام/م

پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در بوشهر

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.