دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته، سرقت 13درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی قویدل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با تدابیر صورت گرفته و انجام اقدامات پیشگیرانه  حوادث کار منجر به فوت 40درصد در شهرستان زرند کاهش یافته است .

این مقام قضایی در خصوص مباحث  پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان نیز افزود: آنچه در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم دنبال می‌شود، بحث آگاه‌سازی مردم در اولویت اول قرار دارد و مهمترین موضوع آگاه‌سازی آحاد مختلف جامعه در مورد نحوه حراست از اموال و افزایش ضریب ایمنی در بین مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بیان داشت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته، سرقت 13درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشته است  .

قویدل تصریح کرد: اگر در کاهش جرائم و پیشگیری از جرائم، موفقیت‌هایی داشته باشیم به رونق اقتصادی، توسعه و پیشرفت جامعه و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه کمک کردیم و از طرفی هم اگر اقتصاد پویا و پررونقی داشته باشیم در بحث توسعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم می‌توانیم نتایج بسیار خوبی را رقم بزنیم.

وی فقر، اعتیاد، عدم نظارت و ... را از جمله دلایل وقوع جرائم عنوان کرد و یادآور شد: نگاه منفعلانه به مباحث پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی و عدم مسئولیت‌پذیری و فرافکنی از مهمترین عواملی است که می‌تواند جرائم را در سطح جامعه افزایش دهد.

دادستان زرند به تشریح برنامه‌های اجرایی و وظایف دستگاه‌ها در قالب طرح تقسیم کار پرداخت و از تشکیل کارگروه‌های مختلف تخصصی به منظور پیشگیری از جرائم خبر داد و گفت: انتظار داریم متولیان فرهنگی با استفاده از همه ظرفیت‌های خود و با اتخاذ تدابیر مناسب، چالش‌ها را شناسایی کرده و قدم‌های رو به جلو برداشته شود.

انتهای پیام/ب

کاهش سرقت در زرند

برچسب ها: دادگستری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.