برای ۹۰ هزار حلقه چاه آب کشاورزی امسال مجوز بهره برداری صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امیرهوشنگ پاشا معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: هم اکنون از ۱۵۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران، حدود ۹۰ هزار حلقه دارای مجوز شدند و بقیه بدون پروانه درحال برداشت منابع آب این استان هستند.

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار حلقه چاه آب غیرمجاز، آب‌های زیرزمینی این استان را برداشت می‌کنند، افزود:مالکان چاه‌های غیرمجاز با وجود اخطارهای چند باره  تاکنون برای  گرفتن مجوز مراجعه نکردند.

پاشا افزود: براساس دستورالعمل وزارت نیرو، مالکان چاه‌های غیرمجاز باید برای گرفتن پروانه قانونی اقدام کنند تا با مشکل مسدود شدن چاه‌ها مواجه نشوند.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران به کاهش  ۱۰ درصدی بارش باران پارسال درمازندران اشاره کرد و افزود: در صورت ساماندهی نشدن چاه‌های غیرمجاز ، بحران آب و خشکسالی که هم اکنون این استان را تهدید می‌کند در فصل کاشت برنج می‌تواند زمینه ساز بروز تنش‌های اجتماعی شود.

وی با اشاره به وضع شدید کم آبی در مازندران گفت: در برخی مناطق این استان از جمله حوزه شرق مازندران و پایین دست حوزه آبریز هراز، اجازه کشت شالی داده نشده و کشاورزان این مناطق می‌توانند از کشت‌های جایگزین و کم آب استفاده کنند.
انتهای پیام/آ

شناسایی ۵۷ هزار چاه آب غیرمجاز در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.