امام‌ جمعه ابهر گفت:استفاده از ظرفیت روحانیت در تبیین بیشتر آثار انفاق در جامعه و گفتمان سازی کمک به نیازمندان بسترهای لازم برای توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت را فراهم می‌کند.

ضرورت تبیین بیشتر آثار انفاق در جامعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی امام‌جمعه ابهر در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از رویکردهای این نهاد در بخش توسعه مشارکت‌های مردمی و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه قدردانی کرد.
امام‌جمعه شهرستان ابهر افزود: از تأکیدات مهم دینی ما رسیدگی به وضعیت نیازمندان، فقرا و ضعفا بوده و پاداش دستگیری از نیازمندان هم‌تراز زیارت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است.
وی بابیان اینکه خداوند نزد دل‌های شکسته بوده و تفقد و دلجویی و زدودن غم و اندوه از دل آن‌ها موجب رضای خداوند است، افزود: کار کمیته امداد پناه دادن به دل‌های شکسته بوده و این نهاد پناهگاه و محل رجوع و امید افراد دل‌شکسته است و با این نگاه باید هرروز به کارگزاران این نهاد زیارت قبول گفت چراکه همواره در حال زیارت هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی با قدردانی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد و رویکرد مدیریتی این نهاد در سطح استان زنجان، ادامه داد: تفکر انقلابی و ارزشی و رویکرد جهادی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ازیک‌طرف موجب شده است کارکردهای این نهاد موردقبول همگان در این استان بوده و از طرفی دیگر تکیه‌گاهی امن برای نیازمندان باشد.
امام‌جمعه ابهر بابیان اینکه افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان نشان‌دهنده لطف خداوند و اخلاص و صفای باطنی و الهی مجموعه این نهاد است، افزود: ترویج فرهنگ انفاق در جامعه و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان از ناب‌ترین و خالص‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است.
وی با تأکید بر استفاده بیشتر کمیته امداد استان زنجان از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های مختلف در حوزه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی، ادامه داد: استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های دولتی به‌ویژه فرمانداران، بخشداران و سایر نهادها و ارگان‌ها و احیای مسئولیت دهیاران و شوراهای اسلامی موجب اثربخشی فعالیت‌های این نهاد شده و در تحقق اهداف آن بسیار راهگشا است.
حجت‌الاسلام‌و المسلمین رحیمی همچنین تأکید کرد: استفاده بیشتر این نهاد از ظرفیت روحانیت در تبیین بیشتر آثار انفاق در جامعه و گفتمان سازی کمک به نیازمندان بسترهای لازم برای توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ن

ترویج فرهنگ انفاق در جامعه از ناب‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.