مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: اردکان با بیش از ۱۷۰۰ موقوفه از لحاظ تعداد موقوفات و درآمد حاصل از آن در جایگاه دوم در استان یزد قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: اردکان با بیش از ۱۷۰۰ موقوفه از لحاظ تعداد موقوفات و درآمد حاصل از آن در جایگاه دوم در استان یزد قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده هدف از این اقدام را تکریم ارباب‌رجوع، بررسی بهتر مسائل و مشکلات مردم درزمینهٔ وقف و موقوفات و همچنین ارتباط گسترده‌تر با مردم خصوصاً افرادی که امکان پیگیری امور خاص خود با مراجعه به مرکز استان را ندارند بیان کرد و افزود: امیدوارم که این اقدام باعث رفع دغدغه اهالی ساکن در شهرستان‌های استان شود.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، جلسه ملاقات عمومی جهت طرح مشکلات مردمی روز‌های یکشنبه هر هفته دریکی از بقاع متبرکه شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم به مردم هر شهرستان انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ابراز امیدواری کرد این اقدام، سنگ بنای خیری جهت حضور سایر مسئولین در شهرستان‌های تابعه و پیگیری امور مردم باشد.

وی اظهار داشت: در این دیدار، مراجعین در زمینه‌های مختلف مانند مساجد، آب‌انبار، متولیان موقوفات، بقاع متبرکه و معاونت بهره‌وری اقتصادی به بیان مشکلات خود پرداختند.

  شهرستان اردکان در حوزه موقوفات ظرفیت‌هایی دارد که هنوز به فعلیت نرسیده و به حال خود رهاشده است.

وی افزود: اولویت کاری سازمان اوقاف در سال جدید سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات است و ما در سفر به شهرستان‌ها از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود نیز بازدید می‌کنیم از همین‌جا از بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی که بضاعت مالی خوبی دارند و مایل‌اند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند دعوت می‌کنیم که در این زمینه وارد شوند، زیرا وقف، بارزترین مصداق باقیات‌الصالحات است اگر بخواهیم کاری ماندگار شود و تا قیام قیامت اثر داشته باشد بهترین کار این است که با توجه به نیاز‌های امروز در فضای جامعه وقف کنیم.

امروز در حوزه اشتغال، ازدواج، مسکن، فضا‌های فرهنگی و وقف‌های قرآنی بیشترین نیاز وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در پایان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز امسال گفت: غرفه‌های ایجادشده در امامزاده سید نورالدین احمد (ع) و بقعه متبرکه سید هاشم شهرستان اردکان در ارزیابی که در سطح استان انجام‌شده است دارای کیفیت بسیار مناسبی بود که جا دارد از دوستانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام/ی

رتبه دوم اردکان از لحاظ تعداد موقوفات

 

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار