مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزدگفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ وقف جدید در استان ثبت‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ وقف جدید در استان ثبت‌شده است.

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده افزود: هنوز موضوع وقف و موقوفات برای بسیاری از افراد جامعه جا نیفتاده و آن‌ها شناخت درستی از این سنت حسنه ندارند که در این راستا نیاز است تا اقدامات متعددی درزمینهٔ شناسانده شدن این سنت حسنه در جامعه انجام شود که البته در این امر رسانه‌ها نقش مهمی را در این زمینه بر عهده‌دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۷ وقف جدید در استان ثبت‌شده است باوجوداینکه استان یزد ازنظر موقوفات از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است اما به دلیل اینکه بیش از ۶۷ درصد از موقوفات ما کشاورزی و در مناطق روستایی هستند، ازنظر درآمد موقوفات در شرایط خوبی قرار نداریم.

حجت‌الاسلام  زارع زاده امروز ۱۹ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه افزود: موقوفات در استان یزد از ظرفیت بالایی برخوردارند که باید این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها شناسانده شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه احیای موقوفات در استان یزد می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی استان یزد را حل کند.

زارع زاده تأکید کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در برخی از موقوفه‌های استان یزد صورت گرفته است که پس از تکمیل طرح‌های اجرای این پروژه‌ها خود می‌توانند به‌عنوان یکی تشویق‌کنندگان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه باشند.

وی ادامه داد: یزد ازلحاظ تعداد موقوفات در کشور رتبه پنجم و ازلحاظ تعداد رقبات وقفی در کشور رتبه دهم را دارد این آمار نشان می‌دهد مردم استان یزد از نوع‌دوست‌ترین مردمان کشور هستند و درزمینهٔ کمک به هم نوع خود همیشه در همه زمینه‌ها پیش‌قدم بوده‌اند.

انتهای پیام/ی

ترویج فرهنگ وقف در جامعه

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار