قضاوت دیدار تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان را، روشن ایرماتوف، رکورد دار قضاوت در جام های جهانی برعهده دارد.

رکورد دار جام جهانی و خوش یمن برای ایرانی هابه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته ششم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، درحالی تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان در کویت به مصاف هم می روند که شاگردان شفر با 10 امتیاز صعود خود را به مرحله بعد قطعی کردند و رئیس ها ( لقب الهلال ) با 2 امتیاز قعرنشین هستند، البته نماینده سعودی ها تیم ضعیفی محسوب نمی شود و این تیم موفق شد در چارچوب هفته آخر لیگ عربستان با هت تریک عمر خریبین ( بازیکن سال آسیا ) و تک گل اشرف بنشارکی، 4 بر یک مقابل الفتح پیروز شوند و قهرمانی خود را در لیگ عربستان را جشن بگیرند.

دیدار دوشنبه استقلال و الهلال برای عربستانی ها بازی تشریفاتی محسوب می شود اما استقلال به دنبال صدرنشینی است و با یک تساوی به هدفش می رسد. در جدول این گروه، العین با 8 امتیاز در رده دوم و الریان با 7 امتیاز سوم هستند و تیم پیروز آن بازی، همسفر استقلالی ها برای صعود خواهد بود اما اگر به تساوی برسند، یاران " عموری " ( لقب عمر عبدالرحمان ) به مرحله بعد صعود می کنند.

قضاوت دربی آسیا ( استقلال و الهلال ) برعهده روشن ایرماتوف، داور 40 ساله ازبکستانی است. او متولد 1977 در ازبکستان و شغل اصلی اش معلمی است. ایرماتوف در سال 2000 و زمانیکه 23 سال داشت در رقابت های لیگ کشورش داوری می کرد و سپس سه سال بعد، داور الیت فیفا ( بین المللی ) شد و در جام جهانی زیر 20 سال 2017 کانادا، 2 بازی میان تیم های گامبیا - مکزیک و شیلی - کنگو را قضاوت کرد.

او 4 بار در سال های 2008 - 2009 - 2010 - 2011 و 2014 به عنوان برترین داور سال آسیا انتخاب شد و در سال 2008 و 2011 فینال جام باشگاه های جهان را قضاوت کرد.

اوج درخشش داور ازبک ها به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و 2014 برزیل باز می گردد که 5 بازی ( آفریقای جنوبی - مکزیک ) ، ( انگلیس - الجزایر ) ، ( آرژانتین - یونان ) ، (اروگوئه - هلند ) در جام جهانی 2010 قضاوت کرد و همچنین در برزیل هم داوری دیدار تیم های ( سوئیس - اکوادور)، ( کرواسی - مکزیک) ، ( آمریکا - آلمان) ، ( هلند - کاستاریکا ) برعهده داشت و توانست با رکورد 9 قضاوت در جام های جهانی تاریخ ساز شود.

ایرماتوف اولین داوری بود که ۹ دیدار در جام جهانی را قضاوت کرده است و هرچند او قبل از قضاوت بازی هلند و کاستاریکا با ۸ قضاوت در جام جهانی در کنار ژول کوئینو فرانسوی و بنیتو آرچوندیا از مکزیک و نیز خورخه لاریوندا از اروگوئه رکورد دار مشترک محسوب می شد اما اکنون نام ایرماتوف به تنهایی در صدر فهرست پرقضاوت ترین داوران در تاریخ جام جهانی قرار گرفته است.

او در جام ملتهای آسیا، المپیک 2012 لندن، جام کنفدراسیون ها در سال 2013 داوری کرده و قاضی با تجربه ای محسوب می شود.

دوست صمیمی علیرضا فغانی برای تیم ملی ایران و باشگاه های ایرانی هم قضاوت های زیادی کرده است که برخی از آنها به شرح زیر است:

*جام ملتهای آسیا 2011 قطر؛

ایران - عراق

*مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل؛

ایران - قطر

*جام ملتهای آسیا 2015 استرالیا؛

ایران - قطر

همچنین او در لیگ قهرمانان آسیا هم تقابل ایرانی ها و قطری ها را برعهده داشته که حاصل آن یک تساوی و یک شکست بوده است.

پرسپولیس و الغرافه که در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان به تساوی رسیدند و در آن مسابقه فرهاد مجیدی از تیم قطری‌ها اخراج شد و پیروزی نفت مقابل الجیش و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد ایرماتوف برای ایرانی‌ها خوش یمن است.

در پایان می توان گفت، داور رکورد دار در جام جهانی، برای ایرانی ها خوش شانس است و باید دید در دیدار استقلال مقابل الهلال چه نتیجه ای رقم خواهد خورد.

دیدار تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان، دوشنبه هفته جاری در کویت برگزار می شود.

انتهای پیام/

ایرماتوف داور دیدار استقلال و الهلال عربستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار