با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اخراج مولر توسط ترامپ، بیش از ۲۰۰ کارمند سابق وزارت دادگستری آمریکا با امضای نامه‌ای حمایت خود را از او اعلام کردند.

نامه کارمندان سابق وزارت دادگستری آمریکا در حمایت از رابرت مولربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اخراج رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و «راد روزنستاین»، قائم مقام دادستان کل آمریکا، توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، بیش از 200 کارمند وزارت دادگستری آمریکا با امضای یک نامه حمایت خود را از این دو نفر، اعلام کردند.

امضاکنندگان این نامه که کارمندان سابق وزارت دادگستری آمریکا از دوران ریاست جمهوری جان اف کندی تا دونالد ترامپ هستند، بابت حملات پیاپی رئیس جمهور آمریکا علیه مسئولان اجرای قانون در این کشور ابراز نگرانی کردند. آنها حملات ترامپ را توهین به بخش خدمات عمومی خواندند و هر گونه تلاش برای مانع تراشی بر سر اجرای درست قانون را تهدیدی علیه بنیاد جمهوری در این کشور توصیف کردند.

در ادامه گزارش هیل آمده است تا عصر شنبه، 245 نفر از کارمندان سابق وزارت دادگستری آمریکا نامه حمایت از مولر را امضا کرده اند.

در روزهای اخیر، گمانه زنی ها درباره اینکه ترامپ به زودی روزنستاین (مسئول تحقیقات درباره تبانی احتمالی روسیه و اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ) را اخراج می کند، افزایش یافته است. رئیس جمهور آمریکا همچنین مولر را به سبب نقش او در این تحقیقات مورد حمله قرار داده و بر اساس گزارش ها، تاکنون دو بار برای اخراج وی تلاش کرده است.

از سوی دیگر، خبرها درباره یورش مأموران اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) به دفتر و اتاق هتل مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ، خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخته است. ترامپ این اقدام را یک رسوایی و حمله به کشور آمریکا خواند.

یورش مأموران اف بی آی به دفتر و اتاق کوهن پس از آن صورت گرفت که دادستان های فدرال در منهتن نیویورک، مجوز این بازرسی را دریافت کردند. دادستان های پرونده در دادگاه فاش کردند که کوهن ماه ها تحت نظر بوده است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی نوشت مشاوران ترامپ به طور فزاینده ای نگران آن هستند که تحقیقات درباره پرونده فساد (اخلاقی و مالی) که پای کوهن هم در آن گیر است، بیش از تحقیقات درباره تبانی احتمالی با روس ها، ریاست جمهوری ترامپ را تهدید کند.
انتهای پیام/

امضای نامه در حمایت ار مولر از بیم اخراج او توسط ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار