مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در این استان تعداد زیادی از افراد از 2 دفترچه بیمه استفاده می کنند گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا نیمه نخست سال 97 همپوشانی بیمه این افراد رفع خواهد شد.

سید یدالله حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ گفت: در راستای رفع همپوشانی بیمه‌ایهمپوشانی بیمه ای در کهگیلویه و بویراحمد رفع می شود و مدیریت بهینه منابع مالی نظام سلامت این بیمه مکلف است نسبت به رفع همپوشانی، شناسایی و ساماندهی افراد دارای 2 دفترچه درمانی یا بیشتر اقدام کند.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه  70 درصد جمعیت بیمه شده استان معادل 520 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: با همکاری سازمان تأمین اجتماعی  راه اندازی سامانه الکترونیک از اولویت‌های سازمان است که هر فرد باید یک نوع دفترچه درمان داشته باشد تا بر اساس آن بتوان منابع مالی سازمان را مدیریت و خدمات یکسانی به بیمه شدگان ارائه شود.
وی سهم استان از بودجه بیمه سلامت در سال 96 را یک هزارو 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال جاری این منابع به یک هزار میلیارد ریال کاهش یافت.
حسینی اضافه کرد: 17 تا 20 درصد منابع استان در سال جاری کمتر از عملکرد سال 96 بوده است.
وی مدیریت منابع بیمه‌ای را یک اولویت دانست و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان و مردم منابع بیمه‌ای استان مدیریت خواهد شد.
حسینی با اشاره به اینکه برای پزشکان سقف مشخص هزینه‌ای از سوی بیمه سلامت مشخص شده که ملزم به رعایت آن هستند افزود: تاکنون مطالبات مؤسسات درمانی بیمه سلامت در بخش‌های مختلف از سال 96 پرداخت نشده است.
وی گفت: تنها در پرداخت‌های مطالبات دولتی، بیمه سلامت استان 6 ماه تأخیر دارد.
حسینی تصریح کرد: از جمعیت 713 هزار نفری این استان بیش از 48 هزار نفر که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نبودن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: 343 هزار روستایی، 95 هزار نفر از کارکنان دولت، 48 هزار تن بیمه همگانی و 33 هزار نفر از سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.
وی بیان کرد: 385 موسسه و 62 مرکز روستایی با بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد طرف قرارداد هستند.
انتهای پیام/غ

یکسان سازی بیمه های افراد دارای دودفترچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.