واکنش‌های بین‌المللی به حملات غیرقانونی آمریکا و همپیمانانش به سوریه

کشور‌های مختلف به تلاش مذبوحانه اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه برای سرنگونی دولت دمشق واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سحرگاه امروز شنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیش از ورود بازرسان سازمان ملل برای تحقیق درباره حمله شیمیایی ادعایی در سوریه، با همکاری انگلیس و فرانسه، تجاوز نظامی خود را به سوریه آغاز کرد.

مقامات کشورهای مختلف به این حمله غیرقانونی واکنش نشان دادند.

ایران

وزارت امور خارجه ایران روز شنبه با صدور بیانیه‌ای حمله  به سوریه را محکوم و آن را «نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه» خواند.

این وزارتخانه با تاکید بر اینکه ایران بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی مخالف استفاده از سلاح شیمیایی است افزود که این کشور «بهانه‌تراشی برای تجاوز به کشوری مستقل را به شدت ناپذیرفتنی و محکوم می‌داند.»

واکنش‌های بین‌المللی به حملات غیرقانونی آمریکا و همپیمانانش به سوریه

روسیه

سفیر روسیه در آمریکا، حملات هوایی به سوریه را اهانت به رئیس جمهور روسیه دانسته و گفت: مسئولیت پیامد‌های این حمله به عهده واشنگتن، لندن و پاریس خواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه،  نیز در واکنش به حملات تجاوزکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اعلام کرد بخشی از مسئولیت حمله نظامی به سوریه، متوجه رسانه‌های غربی است.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در یک پیام فیسبوکی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: «پایتخت کشوری مستقل هدف قرار گرفت که طی سال‌ها تلاش کرده است از یک تهاجم تروریستی جان سالم به در برد.»

ترکیه

وزارت خارجه ترکیه روز شنبه پس از حمله شبانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به دمشق در بیانیه‌ای این حملات را واکنشی مناسب اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی

یک مقام صهیونیست از حملات آمریکا و متحدانش به سوریه حمایت کرد و آن را تاکیدی بر خط قرمز‌ها دانست.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز شامگاه شنبه به حمله بامداد امروز آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه واکنش نشان داد و از این اقدام تمام‌قد حمایت کرد.

استرالیا

«ماریس پین»، وزیر دفاع استرالیا، با صدور بیانیه‌ای از حملات نظامی کشور‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه دمشق حمایت کرد.

در بیانیه وزیر دفاع استرالیا با تکیه بر ادعای غربی‌ها در خصوص ادعای حمله شیمیایی در دوما، آمده است: «استرالیا از این حملات، که واکنشی هدفمند و متناسب است، حمایت می‌کند. این حملات یک پیام مستقیم به بشار اسد و حامیان آن از جمله ایران و روسیه است تا بدانند استفاده از تسلیحات شیمیایی قابل تحمل نیست.»

آمریکا

سامانتا پاور، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، در توئیتی نوشت: استدلال‌ها در مخالفت با حملات آمریکا در سوریه را می‌بینم. ترامپ، مسلمان‌ستیز، فریبکار و به کشیدن ماشه (جنگ‌افروزی) علاقه‌مند است؛ او برنامه‌ای در خصوص سوریه ندارد و به نظر می‌رسد برای قوانین داخلی و بی‌المللی نیز اهمیتی قائل نیست.

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات سنای آمریکا، در خصوص دخالت بیشتر آمریکا در این کشور جنگ زده هشدار داد.

او درخصوص حمله نظامی آمریکا به سوریه بیانیه‌ای صادر کرد و در بیانیه خود اعلام کرد: یک اقدام مشخص و محدود برای مجازات و به امید اینکه اسد (بشار اسد، رئیس جمهور سوریه) از انجام دوباره این کار (ادعای استفاده از حمله شیمیایی) باز داشته شود اقدامی مناسب بود، اما دولت (ترامپ) باید مراقب باشد وارد درگیری و جنگ بیشتر با سوریه نشویم.

انگلیس

وزیر اول اسکاتلند نیز از ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، به علت حمله به سوریه انتقاد و اعلام کرد حملات هوایی بحران سوریه را حل نمی‌کند. سیاست خارجی انگلیس باید از سوی پارلمان تعیین بشود نه از سوی رئیس جمهور آمریکا!

عراق

وزارت خارجه عراق نسبت به حمله هوایی آمریکا به سوریه ابراز نگرانی کرد و آن را «اقدامی خطرناک» دانست که می‌تواند موجب بی‌ثباتی منطقه شود و به تروریسم فرصت بازگشت دهد.

عربستان

وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای از تجاوز نظامی آمریکا و هم پیمانان این کشور علیه سوریه حمایت کرد. وزارت خارجه عربستان نوشت: «ما از عملیات نظامی علیه اهدافی در سوریه به طور کامل حمایت می‌کنیم.»

بحرین

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از حملات نظامی علیه سوریه حمایت می‌کند. این وزارتخانه مدعی شد:  این حملات برای توقف استفاده از حملات شیمیایی ضرورت دارد.

لبنان

میشل عون، رییس جمهور لبنان، در واکنش به تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: لبنان مخالف هرگونه تجاوز خارجی به کشور‌های عربی است و آنچه در سوریه اتفاق افتاد به یافتن راه حل سیاسی برای بحران کمک نمی‌کند. این حملات مانع همه تلاش‌های در جهت پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه می‌شود.

چین

چین در واکنش به تجاوز نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، بر مخالفت خود با توسل به زور در روابط بین المللی تأکید کرد و بازگشت به چارچوب قوانین بین المللی و راه حل سیاسی را خواستار شد.

هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما همواره با توسل به زور در روابط بین المللی مخالفیم. ما از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم به چارچوب قوانین بین المللی باز گردند.»

در این بیانیه آمده است چین بر این باور است که راه حل سیاسی تنها راه حل ممکن برای بحران سوریه است.

پرتغال

وزارت امور خارجه ­پرتغال ادعا کرد این کشور دلایل حمله نظامی به سوریه را درک می‌کند، اما راه حل صلح آمیز برای خاتمه دادن به این بحران را خواستار است.  

آلمان

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در بیانیه‌ای مدعی شد از این حقیقت که آمریکا، انگلیس و فرانسه به مسئولیت‌های خود عمل کردند، حمایت می‌کنیم و مداخله نظامی در سوریه لازم و متناسب بود. این در حالیست که صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه مشارکت کشورش را در هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه رد کرده بود.

ایتالیا

دولت ایتالیا از حمله موشکی روز جمعه به سوریه اعلام حمایت کرد اما خواستار توقف تنش و درگیری‌ها در سوریه و منطقه شد.

الجزایر

نخست وزیر الجزایر از حملات هوایی که آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه انجام دادند، ابراز تأسف کرد. احمد اویحیی گفت: الجزایر راه حل سیاسی را برای حل بحران سوریه پیشنهاد می‌کند و اقدام نظامی تنها درگیری‌ها را در منطقه خاورمیانه تشدید می‌کند.

مصر

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای از تشدید حملات نظامی در سوریه و آثار و پیامد‌های آن بر سلامت و ایمنی مردم آن کشور به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد این حملات می‌تواند تهدیدی برای توافقات قبلی در زمینه ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، انگلیس ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
امریکا شیطان بزرگ است و بایستی با امریکا مثل خودش رفتار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
به امید روزی که این عملیات در عربستان اجرا شود
-
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
عراق و شام واس ماست ما باید یه کشور بشیم
Netherlands
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
باید مراقب ترکیه بود! اصلا قابل اعتماد نیست!
Japan
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
امریکا تو این سالهایی که داعش داشت همینطور مردم بی دفاع سوریه رو می کشت هیچ اقدام جدیی نکرد، حالا چی شده که تا داعش از بین رفت و مردم سوریه آمدند کمی نفس راحت بکشند و ممکنه کم کم از آوارگی در کشورهای دیگه دربیاند و به سوریه و منزل خودشون برگردند، یکدفعه ای یادش افتاده که باید به سوریه حمله کنه چون اسد باید از بین بره... اولا این مسایل داخلی سوریه به هیچ کشوری ربطی نداره و خود مردم سوریه هستند که باید برای دولت خودشون تصمیم بگیرند. ثانیا این اقدام امریکا و همدستانش نشون میده که چون در نقشه های قبلیشون ( ایجاد جنگ داخلی در سوریه و درست کردن و مسلح کردن گروهک تروریستی داعش ) موفق نشده اند، حالا دست به اقدام جدیدی زده اند. اما غافل از اینکه سربازان امام زمان و خود ایشان مردم مسلمان و مظلوم سوریه را تنها نمی گذارند.خدایا به همه ی ما قوت و بصیرت بده تا بتونیم حق را از باطل تشخیص بدیم و در جلوی باطل بایستیم و نگذاریم اسلام و مسلمانان را از بین ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۰۶:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
روسیه و ایران باید دولت ترکیه را ادب کنند نمک میخورد و نمکدان را میشکند اردوعان باید بداند با این خوش خدمتی به امریکا و فرانسه و انگلیس کشورش را عصو کشورهای اروپایی نمیکنند فقط ملتش را بر علیه خودش وارد عصبانیت کرده اردوعان از منافق هم بد تر است چهره اش در اینده نزدیک بیشتر رو میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا باید با ما کنار بیاد چون او در منطقه و جهان گیرافتاده ازسوریه تا کره شمالی...
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۰۲:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
زمانی بود بیش از نود در صد کشورهای جهان از امریکا حمایت میکردند امروز کمتر از انگشتان دست از امریکا حمایت میکنند این نشانه منزوی شدن امریکا در جهان است و منزوی تر خواهد شد حق پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
متاسفم برای ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
متاسفم برا روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا فقط زورگویی بلده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
روسیه از ترس دنبال سوراخ میگرده
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۲۲:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
بنده در سپاه هستم و به شما قول میدهم بزودی امریکا و نوچه های انرا با خاک یکسان میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
نابودی آمریکا و اسراییل نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
ظاهرا که اکثر کشورها از بابت این حمله حمایت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
این حمایت ها رو که از برخی کشورها دیدم یاد جنگ تحمیلی افتادم که یک طرف دنیا بود و یک طرف ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
امریکا ول بکن نیست
دولت ما به حمایت 100% مردمش نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
متاسفانه یا خوشبختانه ادامه بحران سوریه بی شک دامن اسراییل را خواهد گرفت چون سوریه به اسراییل بسیار نزدیک است و اسراییلیان به دست خودشان به خاطر سیاستهای غلط شان که البته ممکن است به خاطر عذاب الهی باشد نابود خواهند شد. پس بهتر است تا دیر نشده یهودیان درستکار از اسراییل دور شوند. البته این فقط حدس منه
Germany
کلاه قرمزی هکر میشود
۱۹:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام بر همه دقت کنید سه کشور انگلیس امریکا و فرانسه در این عملیات از موشکهای حامل مواد شیمایی استفاده کردن برای تجاوز بعدی هک شده از سازمان سیا ملت سوریه و هم پیمانانشان باید بیشتر دقت کنن اینها خودشونو قیول ندارن برای خودشان پرونده درست می کنن اطرفیانشان چه کنن مرگ بر شیطان بزرگ انگلیس و دست پروده اش امریکا
Iran (Islamic Republic of)
جانفدای ایران
۱۹:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
فقط زنده باد ایران
آمریکا مثل همیشه روش سیاه میشه

زنده باد ایران
زنده باد سید علی
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیس قهرمان
۱۹:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
امریکا پنج تا موشک میزنه اونم با روسیه ایران سوریه هماهنگه بخاطری پول بگیره از عربستان امارات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
باید با امریکا کنار امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
چرا اقدام متقابل نمیکنن محکوم چیه نیروهایمان تو t4کشتن الانم موشک باران کردن دوتا ناو غرق شه دیگه ازین قلتا نمی کنن پاشون اندازه گلیمشون دراز میکنن
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۸:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
وقتی جنگ جهانی دوم پایان یافت، از تمام دنیا هیئت‌هایی به آمریکا رفتند تا برنامه ای بریزند که پس از جنگ چه باید کرد که جنگ جهانی سومی روی ندهد.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت
۱۸:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
بلایی که امریکا برسر کشور عراق ایجاد نمود امروز به سر سوریه انجام دادند ملت ایران با هوش باشیم امریکا ... به دنبال منافع خودشان نه مردم سوریه نه عراق نه ایران ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
امریکا جنایتکار سعودی هم خیانتکار وخیانتکار فرانسه انگلیس از همه بدتر به اینها اعتمادی نیست واردغان روباه مکار زنده باد ایران روسیه وسوریه مااماده جنگ باخیانتکاران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
موضع عراق حتی از عربستان و ترکیه هم بدتره....کمونیستهای چینی هم که فقط پول رو میشناسن و میترسن جنسا بونجولشون رو اروپا و آمریکا پس بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا و انگلیس و فرانسه رژیم صهیونیستی،وعربستان وترکیه والمان واسترالیا که تکلیفشان روشن هست
محکوم میکنیم ما مردم ایران اسلامی این جنایات را و پشتیبان مردم ودولت سوریه هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
بشار اسد دیگه باید بفکر مجهز کردن خودش به موشکهای بالستیک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
لعنت بر امریکا و همپیمانانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
باید جوابی دندان شکن به امریکا داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
اگر تنها خون از دماغ یک ایرانی در سوریه ریخته شود باید ایران مستقیما پاسخی کوبنده به این سه تجاوزکار بدهد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
قلدرهای مزدور از بدبختی و فلاکت اقتصادی به اینجا رسیده اند که از حاکمان قاتل منطقه به سرکردگی آل سعود پول میگیرند و شبانه مثل راهزن به خانهای مردم در یمن و سوریه حمله میکنند. ومجامع بین المللی هم از ترس و بخاطر تامین مالی خود سکوت میکنند . مرگ براین مدعیان حقوق بشروسازمانهای بین المللی تابع آنها.
Saudi Arabia
مصمم
۱۶:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
این اتفاقات هر بدی داشته باشد ، اما یک خوبی دارد و آن اینکه جریان حق و باطل را بخوبی به نمایش می گذارد و در اثر همین اتفاقات است که تزویر و ریا و عوام فریبی رنگ می بازد ، بعد از این اتفاقات و جبهه گیری ها در مقابل آن دیگر هیچ انسان حق طلبی در شناخت حامیان واقعی تروریست های وهابی مسلک تردید به خود راه نمی دهد ، دیگر کسی آمریکا و آل سعود و ترکیه و فرانسه و انگلیس را دشمن تروریسم نمی شناسد و کسی اشرار جنایتکار وهابی مسلک را مردم ناراضی سوریه نمی داند خوبی دیگر این اتفاقات این است که حجت را بر همگان تمام می کند تا کسی در پیشگاه مردم جهان و در آخرت در پیشگاه الهی نتواند بگوید من حقیقت را درنیافتم و اگر کسی با این همه جنایات و پیوند علنی زر و زور و تزویر یعنی آل سعود و آمریکا و صهیونیسم و ترکیه و فرانسه و انگلیس و همپیمانانشان ، باز در شناخت حق و شناخت ظالم و مظلوم و حامیان واقعی آنها دچار تردید شود ، به قول معروف باید او را end حماقت دانست که ساحت مقدس انسانهای حق طلب و آزاد اندیش از این بلیه و رذیله انسانی بدور است ، مثل ملت مقاوم و شجاع سوریه که امروز در اثر این حماقت جریان تروریسم و حامیانشان بیش از هر زمان دیگر به آن رسیده اند و بعد از این انشالله اجازه نخواهند داد دشمنانشان چه در قالب به اصطلاح انتخابات و چه در قالب برنامه های شرارت آمیز و جنایتبار و با ایجاد رعب و وحشت به اهداف شیطانی و شوم خود دست یابند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
عزیزم روسیه گفته بود اگر مواضع مارو در سوریه هدف قرار بدن خودشونو از همونجا میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
حتی چین و عراق هم محکوم نکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ارمان فوق لیسانس بیکار
۱۶:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
چرا اینقد تند میرید مگه ایران ۸سال درگیر جنگ جهانی بود کسی کمکش کرد
Germany
علی
۰۰:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
بله،سوریه و حافظ اسد جزو محدود کشور هایی بود که کمک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
امریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
دنیای امروز دنیای مذاکره است:)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
ملت ایران اسلامی هم محکوم میکند این تجاوز و ادم کشی را.وپشتیبان ملت سوریه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
کشورهای دارای سلاح هسته ای نقض حقوق بشر کردند،همانها که سلاح شیمیایی به صدام وداعشیان فروختند.ننگتان باد آدم کشی و جنایت.
کاش از تاریخ عبرت میگرفتید که نادان تر از آن هستید که عبرت بگیرید.
مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۱۵:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
من بار ها تو همین فصا گفتم ترکیه نه دوست سوریه نیست بلکه دشمن قسم خورده سوریه است تجاوز ترکیه به سوریه پ پ ک ک بهانه است ترکیه با چراع سبز امریکا و با پول عربستان وارد خاک سوریه شده ودر اینده بدونه شک کارهای خطر ناکی در خاک سوریه انجام خواهد داد اگر ایران و روسیه این موصوع را جدی نگیرند روزی فرا خواهد رسید تمام خاک ترکیه پایگاهای امریکا و اسراییل خواهد شد این بستگی به عمل کرد روسیه و ایرا ن دارد و ترکیه هم خودش را نابود میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مثل همیشه هم روسیه فقط حرف زد.پس هر کی حمله کنه رو میزنیم چی شد؟؟
به روسیه نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
به ترکیه و غرب میشه اعتماد کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
به امید نابودی اسرائیل و آمریکا و انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
ما داریم خودروهای فرانسوی میخریم
Iran (Islamic Republic of)
Benyamin
۱۵:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
الان تركيه چه واكنشي داشته ؟؟!!؟
واكنش مناسب يعني چي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر آمريكا، اسراييل ، آل سعود و حاميان تروريست ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
ایران و روسیه و چین و کره شمالی باید یک موشک به آمریکا انگلیس و فرانسه بزنند
Germany
حسن
۰۰:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
مگه خاله بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
به امید نابودی آمریکا و هم پیمان هایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
محکوم کردن فایده نداره مقابله ب مثل
زدن بزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
قطر چه واکنشی نشون داده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر اردوغان...ادم تا حالا به این حزب بادی ندیدم هرطرف باد میاد مواضع خودشو عوض میکنه خدا لعنتش کنه من نمیدونم چرا مردم ما اینقد پول تو جیب این منافقان میرزن چرا ما غیرت نداریم حالا که کشورای دیگه رو نمیتونیم تحریم کنیم لااقل ترکیه و عربستان رو با نخریدن اجناس بنجلشون تحریم کنیم فقط یک ذره غیرت از مردم ایرانم ارزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر اردو غان خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر اردوغان...ادم تا حالا به این حزب بادی ندیدم هرطرف باد میاد مواضع خودشو عوض میکنه خدا لعنتش کنه من نمیدونم چرا مردم ما اینقد پول تو جیب این منافقان میرزن چرا ما غیرت نداریم حالا که کشورای دیگه رو نمیتونیم تحریم کنیم لااقل ترکیه و عربستان رو با نخریدن اجناس بنجلشون تحریم کنیم فقط یک ذره غیرت از مردم ایرانم ارزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر اردوغان و ترکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
دنیای امروز دنیای مذاکره است:)))))))))))))))))))))))))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
دنیای امروز دنیای مذاکره است:)))))))))))))))))))))))))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
همه تایید کردن که به جز ایران و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
حالا حی برید ترکیه
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام من یک سوال دارم -الان چرا ایران نمیره به کشور سوریه کمک کنه.الان که بیشتر به کمک ما نیاز دارند چرا هیچ کاری نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۵:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
شما وضعیت اقتصادتو نمیبینی؟؟امار خودکشی و بیکاری رو نمیبینی ؟ تورم افسردگی..یه دلارو نمیتونی کنترل کنی بعد میخوای بری توو جنگ؟؟؟هزینه جنگ صدای خوده امریکاییارو در میاره با اون اقتصادشون بعد شما میخوای بری جنگ؟؟؟؟باز خداروشکر شما دستور جنگو نمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
درود بر سوریه ، مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
ما آماده انتقام گرفتن از این جنایتکاران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
با این محکوم کردنا کار به جایی نمیرسه
-
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
باید یک درس اساسی به این جنایتکاران داده شه
Germany
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
کافرتر از ترامپ وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
جهان زور و قدرت یعنی همین ،یعنی وحشیگری،قتل،تجاوز،کشتار،بیخیالی،شاد،بودن،از کشتن و مردن دیگران و راحت طلبی و حق خوری و نه منطقی بودن و انسانیت،
تنها زنان و مردان مقاوم و شجاع ایستادگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
گروهی در مقابل همه چیز خونسرد و بیخیالن و گروهی نیز علاوه بر تلاش فراوان ،مقاوم و اهل نبردند
با بی خیالی تمام عده ای خوشنود و زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۱۲:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
قابل توجه بعضی ها که از این حمله خوشحالند.
دست به دست دادن سه کشور عضو دائم شورای امنیت که به اصطلاح سه ابرقدرت اتمی دنیا هستند واز راه دور به یک کشور ویران شده که شش سال است مورد حمله و بمباران و تخریب هست حمله موشکی کردن هنر قابل توجهی نیست .
هنر اصلی مقاومت دلیرانه کشور کوچک (ازلحاظ وسعت جغرافیایی) سوریه و رئیس جمهور شجاعش بشار اسد قهرمان است که شش سال در محاصره انواع و اقسام تروریستها و حامیانشان مقاومت کرد و از ترس جانش هموطنانش را تنها نگذاشت.
بشار اسد می توانست به پیشنهاد آل سعود از ایران و مقاومت فاصله بگیرد و در قدرت در ناز و نعمت باقی بماند و کشورش هم بازسازی شود و بشود مثل اردن ، مثل مصر وو ولی عزت خود وملتش را با دلار و رفاه مادی عوض نکرد بر سر آرمانهایش ایستاد . امروز موشکها وبمبهایی که بر سر او و مردمش فرود می آیند ناشی از حقد و کینه شیطانهای غربی ، عبری وعربی است که نتوانستند در عزت و شوکت او رسوخ کنند وادار به تسلیمش کنند .
بشار اسد چه در زیر بمبارانها و موشک بارانها کشته شود و چه زنده بماند پیروز و عزیز است .
امثال اردوغان و بن سلمان و دیگران در نهایت ثروت ورفاه دنیوی ذلیل هستند.
آمریکا انگلیس و فرانسه از راه دور با موشک اهدافی را زده اند . اما جرات ندارند رو در رو با نیروهای شجاع مقاومت به نبرد بپردازند.
آن الله مع الصابرین.
Iran (Islamic Republic of)
اسرافیل
۱۲:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
یک اتفاق تاریخی در منطقه روی داده است!
اسرائیل برای اولین بار سربازانی از کشور پارس را عامدانه به قتل رساند که اجداد آنان روزی این قوم بنی اسرائیل را از کشتار توسط بخت النصر نجات داده بودند!.........‌..‌
این یعنی نمک نشناسی تاریخی!
و بقول بزرگان دین یهود یعنی سراشیبی سقوط حتمی!
معروف است که هر گاه اسرائیل ! عامدانه سربازان سرزمین پارس را بکشند، اگر تعداد آنان از انگشت های یک دست فراتر رود! آنگاه سور فرشتگان چنین ندا در دهد که یهود!شکست پیمان حرمت خدای را !
آنگاه نصرت خدا از ایشان برداشته شود! و مومن از یهود آن است که بر سراط خدای بازگشته و توبه نموده ! از عذاب الهی، ترک گنهکاران قوم کند!
تا روزی که موعود آنان را برای گرفتن پیمان مجدد الهی از تمام جهات دنیابه اورشلیم بخواند.
وظیفه ی مومنان یهودی! تبری جستن از این جنایت کم سابقه است و ترک قوم گنهکار! که در این صورت ،خداوند توبه پذیر و مهربان است!
مومنان واقعی در قوم یهود، در فلسطین نمی مانند!
⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️
آخرین اخبار