وزارت خارجه سوریه تجاوز به این کشور را «وحشیانه» توصیف کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای حمله مشترک آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه دمشق را محکوم و آن را «ظالمانه و وحشیانه» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه روز شنبه در بیانیه ای تجاوز اخیر ائتلاف آمریکایی علیه این کشور را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را «ظالمانه و وحشیانه» خواند و با اشاره به سفر کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به دمشق اعلام کرد: «این حمله با هدف توقف ماموریت نمایندگان این سازمان و جلوگیری از اعلام نتایج حاصل از تحقیقات آنها صورت گرفت.»

در این بیانیه تاکید شده است حملات غربی علیه دمشق هیچ تاثیری بر مبارزه نیروهای دولتی سوریه علیه معارضان و تروریست ها و تلاش برای باز پس گیری تمام نقاط اشغال شده این کشور نخواهد داشت.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «این تجاوز تنها به شعله ور شدن تنش‌ها در جهان منجر خواهد شد و امنیت بین المللی را تهدید خواهد کرد.»

نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منظور انجام تحقیقات در خصوص ادعای وقوع حمله شیمیایی در دوما روز جمعه وارد دمشق شدند. سوریه معتقد است حملات اخیر آمریکا با هدف ممانعت از انجام چنین تحقیقاتی صورت گرفته است. صبح امروز دونالد ترامپ دستور آغاز حمله نظامی به سوریه را صادر کرد.

انتهای پیام/

واکنش وزارت خارجه سوریه به حمله نظامی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار