نخستین جشنواره ملی سورناوا از 26 تا 28 فروردین با حضور هنرمندان عرصه موسیقی در دره‌شهر برگزار می‌شود.

 برگزاری نخستین جشنواره ملی سورناوا در دره شهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;  منوچهر تتری  دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی  سورناوا  اظهار کرد: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره ٢٤٧ اثر در دو بخش سورنا نوازی و مقاله و پژوهش از ٢٠ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شد . 

 

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی سورناوا با اشاره به اینکه از این تعداد اثر ۴۰ اثر برای حضور در جشنواره توسط گروه داوری جشنواره انتخاب‌ شده است، اضافه کرد:گروه داوری جشنواره شامل آقایان احمد صدری، بهمن کاظمی و احسان عبدی‌پور بوده‌اند . 

تتری تصریح کرد: این جشنواره با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره شهر و انجمن موسیقی ایلام برگزار می‌شود . 

وی ایجاد همبستگی و اتحاد اقوام ایرانی و ندای شادیانه‌ها و آواهای موسیقایی اقوام ایرانی در نای سورنارا از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و اضافه کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان و پیشکسوتان این عرصه تجلیل به عمل خواهد آمد

بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد محمدرضا درویش آهنگساز و پژوهشگر نامی موسیقی کشور میهمان این جشنواره  خواهد بود.

 

انتهای پیام/ع

نخستین جشنواره ملی سورناوا در دره شهر برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.