وزیر امور خارجه مصر و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب در ریاض دیدار کردند.

سامح شکری و دی میستورا درباره تحولات سوریه گفتگو کردندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، و استفان دی میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب در ریاض دیدار کردند.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد شکری و دی میستورا درباره تازه‌ترین تحولات سوریه بحث و تبادل نظر کردند. در این بیانیه آمده است دی میستورا در ابتدا سامح شکری را در جریان اوضاع سوریه در سایه تحولات اخیر در منطقه غوطه شرقی قرار داد و دو طرف همچنین تلاش‌های صورت گرفته از جمله نتایج نشست سوچی و مذاکرات ژنو را برای حل بحران سوریه بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، شکری موضع مصر در قبال بحران سوریه را بار دیگر اعلام و در خصوص تشدید تنش‌ها در این کشور و تاثیر آن بر مردم سوریه ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه مصر از تمایل کشورش برای حمایت از تلاش‌های دی میستورا و موفقیت ماموریت وی خبر داد و افزود موضع ثابت مصر مبتنی بر حل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است به گونه‌ای که استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن حفظ شود. دی میستوار نیز از تلاش‌های مصر برای حل بحران سوریه در دو بعد سیاسی و انسانی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار