جشنواره جایزه سال داستان کوتاه استان قزوین هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مجید رحمانی با داستان «چوپان دروغگو»، گیتی باقری با داستان «می‌دونی عباس کی میاد» و زهرا عبداللهی با داستان «رو به صبح»، به ترتیب رتبه‎های اول تا سوم جشنواره را کسب کردند.

بنابر اعلام دبیر جشنواره: ۸۴ اثر از ۴۲ نویسنده در دو بخش «پیشنهادی» و «ویژه» به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری آثار توسط هیئت‌داوران این جشنواره که متشکل از مجید قیصری، محمدرضا شرفی خبوشان و هادی خورشاهیان بود، انجام شد.

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره؛ در بخش پیشنهادی با محوریت دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و سبک زندگی و تمدن اسلامی در زمستان ۹۶ بود.

در بخش ویژه هم با محوریت داستان تاریخی، ترور، شامل ترور در تاریخ اسلام و تشیع، ترور در تاریخ ایران، ترور انقلاب اسلامی، ترور در دنیای معاصر، شخصیت‌های بزرگ قربانی ترور، ترور‌های تاریخی استان قزوین نظیر شهید ثالث، شهید قدرت الله چگینی و مصطفی حق‌شناس بود.

برگزاری نشست تخصصی داستان نویسی با حضور: حسن لطفی نویسنده و فیلمساز، علی قانع نویسنده و مترجم و محمد ساربان بازیگر سینما و تلوزیون و همچنین اکران عمومی فیلم لاتاری برای عموم بود.

این جشنواره برای اولین بار با هدف کشف، هدایت و پرورش داستان نویسان استان قزوین برگزار شد.
انتهای پیام/.

برگزاری نخستین جشنواره جایزه سال داستان کوتاه استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار