رئیس جمهور سوریه هرگونه مداخله کشور‌های غربی را در سوریه عامل بی‌ثبات شدن منطقه عنوان کرد.

بشار اسد: اقدامات غرب در سوریه منجر به بی‌ثباتی در منطقه می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با علی اکبر ولایتی، مشاور عالی امور بین‌الملل رهبر ایران هرگونه مداخله کشور‌های غربی در سوریه را عامل بی‌ثبات شدن منطقه دانست.

او در این دیدار به بحث درباره تحولات صورت گرفته در جنگ علیه تروریسم در سوریه  به دنبال تهدید‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حمله به این کشور پس از حملات ادعایی شیمیایی اوایل هفته در دوما پرداخت.

رئیس جمهور سوریه گفت: با هر پیروزی که در این زمینه حاصل می‌شود صدای برخی از کشور‌های غربی درمی‌آید و تلاش‌های آن‌ها برای تغییر در این مسیر افزایش می‌یابد.

اسد در ادامه افزود: صدای نارضایتی کشور‌های غربی و اقدامات احتمالی آن‌ها هیچ دستاوردی جز افزایش بی‌ثباتی در منطقه، تهدید صلح و امنیت بین‌الملل در پی نخواهد داشت.

خبرگزاری عربی سوریه اعلام کرد دیدار  رئیس جمهور سوریه و مشاور عالی امور بین‌الملل رهبر ایران روز پنج‌شنبه (امروز) صورت گرفت. در این دیدار ولایتی شکست تروریست‌ها در غوطه شرقی را به بشار اسد و مردم سوریه تبریک گفت.

پیش از این و به دنبال اتهام‌زنی آمریکا به دولت سوریه بر سر حملات روز شنبه در شهر دوما سوریه، دونالد ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرده بود که روسیه باید آماده شلیک موشک‌های آمریکا بر سر سوریه باشد.

در نهم ماه جاری میلادی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش واکنش نظامی قدرتمندی را در برابر حملات شیمیایی صورت گرفته در سوریه در نظر دارد. همچنین در هفتم آوریل چندین رسانه به نقل از معارضان سوری، دمشق را مسئول حملات شیمیایی صورت گرفته در شهر دوما در غوطه شرقی دانستند.

وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد هدف  آن‌ها از اعلام این گزارشات بی‌اساس درباره حمله ادعایی شیمیایی این است که سرپوشی برای اقدامات تروریستی و نیز توجیه استفاده از نیروی نظامی علیه دولت بشار اسد را بدست آورند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار