در آینده‌ای نه چندان دور قاتلان دیگر نمی‌توانند حقیقت را کتمان کنند، زیرا فناوری پیشرفته حقیقت را به قاضی نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان در پژوهشی منحصربه فرد دریافتند تمام خاطرات دارای یک امضای ژنتیکی شاخص هستند که به وسیله مغز نگهداری می‌شوند، با مطالعه مغز می‌توان نوع حادثه‌هایی که فرد در طول زندگی با آن‌ها مواجه شده است را واکاوی کرد.

دانشمندان امیدوار هستند با بررسی بر روی این فرضیه بتوانند در آینده اطلاعات ضبط شده در مغز افراد به قتل رسیده را استخراج و در تحقیق‌های پلیسی و جنایی مورد بررسی قرار دهند.

پژوهش بر روی این علم منحصربه فرد به وسیله دانشمندان دانشگاه بریستول در حال اجراست، البته کارشناسان اعلام کرده اند که باید فوری پس از مرگ اطلاعات واکاوی شود، زیرا پروتئین‌های موجود در سلول‌های مغزی در عرض چند دقیقه پس از مرگ شروع به نابودی می‌کنند و پس از بازه زمانی مشخص مغز انسان هم می‌میرد و اطلاعات از دست می‌روند.


کارشناسان ابتدا واکاوی اطلاعات موجود در حافظه را برروی موش‌های آزمایشگاهی آزمایش کرده اند؛ محققان اعلام کرده اند اطلاعات موجود در حافظه انسان‌ها در بخش هیپوکامپ مغز ثبت می‌شود که بخش مسئول یادگیری، رفتار و اخلاق فرد، کنترل تشنج صرع و مواردی از این دست است.

امروزه در بسیاری از تحقیق‌های پلیسی و جنایی به دلیل ناتوانی در استخراج اطلاعات از فرد به قتل رسیده پرونده‌ها به اثبات نمی‌رسند و بسیاری از افراد امکان دارد بی گناه یا گناه کار باشند، اما مدرک برای بررسی اعمال آن‌ها به میزان کافی وجود ندارد.

پژوهشگران درنظر دارند این شیوه را در آینده برای کشف حقیقت در موارد جنایی مورد استفاده قرار دهند، هرچند که در مرحله اول در حال آزمایش برروی حیوان‌ها هستند و اعلام کرده اند به بازه زمانی برای اجرایی کردن آن نیاز است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

دریافت اطلاعات از مقتول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار