مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از  ساماندهی پسماند مطب ها و آزمایشگاهی خصوصی در این استان خبر داد.

ساماندهی پسماند های عفونی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان علیرضا میرمحمدی مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان  از ساماندهی پسماند های  عفونی مطب ها و ازمایشگاه های خصوصی در همدان و ملایر خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته پسماند عفونی مطب‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی همدان توسط شهرداری حمل و در محلی دفن می‌شد  که در سال 97 دو شرکت برای ساماندهی این مراکز برگزیده شده‌اند.

 وی با بیان اینکه  شرکت‌های سرمایه‌گذار  از بخش خصوصی ورود پیدا کردند بیان کرد:   2 میلیارد تومان برای انجام فاز اول این ساماندهی  پیش بینی شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های استان مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی هستند. گفت:  زباله های عفونی بیمارستان ها پس از بی خطری سازی همراه با زباله های غیر عفونی توسط شهرداری دفن می شود.

 مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به احتمال خراب شدن دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان اظهار کرد :شرکت‌هایی که زباله‌های مطب‌های خصوصی را ساماندهی می‌کنند برای تامین نیاز بیمارستان‌ها وارد عمل خواهند شد.

وی  با اشاره به اینکه در سال گذشته ، اعتبار بخشی بیمارستان‌ها به شکل سالیانه انجام می شد، بیان کرد: از سال 96 اعتبار بخشی بیمارستان‌ها هر دو سال یک بار انجام می‌شود اما ارزیابی و امتیاز دهی آن به صورت فصلی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

ساماندهی پسماند های عفونی مطب ها و ازمایشگاه های خصوصی در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.