جشنواره تئاتر آذربایجان غربی با موضوع حمایت از کالای ایرانی، هفتم و هشتم شهریور ۹۷ برگزار می‌شود.

جشنواره انجمن هنر‌های نمایشی استان آذربایجان غربیرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ گفت: بهره گیری از فرهنگ بومی و محلی همواره در نمایش‌های استانی به چشم می‌خورد و این بار، توجه به مفاهیم فرهنگ ایرانی اسلامی و نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه و مسائل اجتماعی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نگاه ویژه به شعار سال، محور‌های سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی است.

مرادی با بیان اینکه جشنواره در هفتم و هشتم شهریور ۹۷ برگزار خواهد شد گفت: فراخوان با تاکید بر هویت بخشی به تئاتر و ترغیب مردم به بهره مندی از این هنر ارزشمند با تولید نمایش‌هایی با مضامین انسانی و با نگاه ویژه به شعار سال جاری منتشر شد و از علاقه‌مندان تقاضا می‌شود تا ۲۶ مرداد سال جاری نسبت به ثبت نام در جشنواره هنر‌های نمایشی اقدام و تا ۲ شهریور آثار خود را ارسال کنند.

مرادی ضمن اشاره به اینکه انتخاب موضوع نمایشنامه‌ها آزاد است افزود:به منظور جهت دهی به فعالیت ۷ گروه نمایشی شهرستان مهاباد، از آن‌ها خواسته شده تا در تنظیم متن نمایشنامه خود به مسائل زندگی روزمره مردم با بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی منطقه بپردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه  گفت:شهرستان مهاباد با اجرای عمومی ۱۰ تئاتر نمایشی با موضوعات متفاوت، آمار بیشترین اجرا را در بین شهر‌های استان آذربایجان غربی دارد.

مرادی افزود:به منظور تداوم فعالیت‌های فرهنگی هنری و گسترش خلاقیت در تئاتر و اجرا‌های نمایشی بهرای هر گروه فعال ۱ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد اضافه کرد:بر اساس اطلاعیه‌ها اجرای حداقل ۵ نمایش عمومی در سالن‌های استان، ارائه اجازه نامه کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر اثر، دیالوگ واضح، گریم و پوشش مناسب با محتوا از نکات قابل توجه برای رای هیئت داوران در این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/خ

 

مهاباد؛ رکورد دار بیشترین نمایش‌های از سال ۹۶ تا کنون

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.