پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

از درگیری‌های یک مامور ساواک تا «هدیه‌ای اسرارآمیز» برای کودکانبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.
 
به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

يك پيشنهاد سینمایی

«مصادره»؛ این فیلم اولین تجربه کارگردانی بلند سینمایی مهران احمدی است که به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی با فیلمنامه‌ای از علی فرقانی در لوکیشن کالیفرنیا جلوی دوربین مسعود سلامی رفت.

بازيگران: رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی، میرطاهر مظلومی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی.

خلاصه داستان فیلم: ایران خیلی بزرگه اما این وقتی خوبه که آدم بدشانسی نباشی. برای بعضی ها زندگی یه جور قماره..ترکیبی از خوش شانسی و بدشانسی...

يك پيشنهاد تئاتری

نمایش «هدیه اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی از روز 26 فروردین بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

«در شب عروسی شاهزاده، جارچیان در شهر جار می‌زنند که هر فردی بتواند در شب یلدا گل پامچال بهاری برای شاهزاده بیاورد یک سبد طلا جایزه می‌گیرد....»

احسان نقابت عکاس، علی رضایی مدیر صحنه، مهرنوش صادقیان، مریم رحمانی، هدی بخشوده، مینا پناه‌نجات و مه‌گل صابری دستیاران ساخت عروسک، علیرضا میرانجم، صبا موسوی، لیلا طاهری و یاسمن حریری دستیاران صحنه و قلی‌زاده دوزنده لباس، این نمایش عروسکی هستند.

«هدیه اسرارآمیز» بر اساس رمان «دوازده ماه سال نو» اثر «ساموئل مارشاک» از جدیدترین تولیدات اداره کل سینمایی و تئاتر کانون است که همه روزه به جز شنبه‌ها، صبح‌ها ویژه مهدهای کودک‌ و مدارس و بعداز ظهرها در ساعت 18:30 برای عموم علاقه‌مندان در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود.

پيشنهاد گالری گردی

در نمایشگاه «تنالیته» 23 اثر نقاشی خط از حمید طلوعی فرد، محسن رهبری، فرناز فرشچی، بهزاد نوعی، امین هنامی، امیرشجاع شجاع پور، بهنام قاسمی، هانی شرار، علی مختاری، پانته آ ماهرو، عارف امراله زاده، طیبه محمدیاری، مرجان اسفندی میلاجردی، حمید امینی فر، نساء حلاج نیشابور، فاطمه ابراهیمی، پریسا عباسی، زینب بابایی، طاهره مختار زاده، بنفشه قاسمی، محمد بخشی زاده و حسن مهربانی به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است؛ کیوریتور این نمایشگاه حسن مهربانی است. نمایشگاه روز جمعه 24 فروردین ماه ساعت 16 افتتاح می شود و علاقه مندان جهت بازدید از آثار می توانند تا 29 فروردین از ساعت 16 تا 20 به گالری برسام مراجعه نمایند.

پيشنهاد فیلم تلویزیونی

 فیلم سینمایی «گل ناز» به کارگردانی محمود معظمی، جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم با بازی شهرام قائدی، متین ستوده و عسل مردی آمده است: گلناز صارمی دختر بچه‌ای است که در کودکی پدر خود را از دست داده و با مادرش در ملایر زندگی می‌کند. مادرش که یک بیوه جوان است قصد دارد تا با یکی از دوستان برادر خود به‌نام حبیب ازدواج کند، اما گلناز با این وصلت مخالف است، چون فکر می‌کند که مهرداد صارمی بازیگر معروف سینما پدر اوست! یک روز مهرداد صارمی در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور می‌یابد تا پاسخگوی سوالات طرفداران خود باشد. گلناز به برنامه زنگ زده و روی آنتن زنده خود را دختر مهرداد صارمی معرفی می‌کند و از او می‌خواهد که برای دیدارش به ملایر سفر کند. پس از این تماس زندگی مهرداد صارمی به‌هم می‌ریزد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار