مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از وجود ۱۱ بافت تاریخی ثبت ملی شده در استان یزد خبر داد.

فاطمه دانش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ بافت‌های تاریخی استان یزد را از ارزشمندترین بافت‌ها به لحاظ قدمت تاریخی و ارزش هنر معماری دانست وگفت: نیمی از بافت‌های تاریخی ثبت ملی شده کشور، متعلق به استان یزد است.

وی افزود: مجموع مساحت بافت‌های تاریخی ثبت ملی شده در استان یزد بالغ بر ۵ هزار هکتار است که این میزان، نیمی از بافت‌های تاریخی ثبت شده‌ای است که در تمام استان‌های دیگر وجود دارد.

دانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان یزد ۱۱ بافت تاریخی ثبت شده وجود دارد و سه بافت دیگر نیز در حال تکمیل پرونده برای ثبت ملی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: بافت‌های تاریخی ثبت شده مربوط به میبد، ندوشن، یزد، احمد آباد اردکان، شریف آباد اردکان، حصار داخلی اردکان، حصار خارجی اردکان، چاه افضل اردکان، ترک آباد اردکان، سرو سفلی اردکان و بافت تاریخی شهر ابرکوه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بافت تاریخی شهر میبد ۵۶۰ هکتار است که بعد از بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۰ هکتار، بزرگترین بافت تاریخی استان یزد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ا

سه بافت تاریخی استان یزد در انتظار ثبت ملی شدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار