الویری با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها دچار بحران درآمد هستند، گفت: تأمین درآمدهای پایدار شهرداری یکی از موضوعاتی است که شورای عالی استان‌ها حل شدن آن را دنبال خواهد کرد.

الفبایی*کاظمی///بحران درآمد شهرداری‌ها نتیجه قطع شدن کمک‌های دولتی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در چهارمین اجلاس پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن بعثت پیامبراکرم(ص) با بیان اینکه نظارت بر مدیریت شهری و تبیین مقررات و ارائه طرح هیئت دولت بر عهده شورای عالی استان‌ها است، اظهار کرد: مدیریت شهری جایگاه ویژه‌ای در دنیا و پارلمان شهری حساب جداگانه‌ای از پارلمان ملی دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی افزود:‌ در حال حاضر طرحی مطرح است که چگونه مدیریت‌های شهری و روستایی بتوانند در تحقق آن قدم بردارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این طرح مدیریت یکپارچه شهری را در دست داریم و اکنون باید اختلافات موجود میان دولت و شهرداری‌ها را حل کنیم، زیرا نتیجه این اختلافات بالا رفتن هزینه‌ها، پایین آمدن بهره برداری و اذیت شدن مردم است.

الویری افزود: در زمینه تعیین درآمدهای پایدار شهرداری، شورای عالی استان‌ها به این موضوع خواهد پرداخت زیرا در بسیاری از شهرداری‌ها با قطع شدن کمک‌های دولتی بحران درآمد ایجاد شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: برای جلوگیری از این آسیب بحث درآمدهای پایدار به صورت جدی در دستور کار است.

وی در ادامه به موضوع اقلیت‌های زرتشتی اشاره کرد و گفت: برخلاف قانون مشکلاتی برای این افراد به وجود آمده است.

الویری با اشاره به جلوگیری از ورود یک کاندیدای زرتشتی به شورای یکی از شهرها گفت:‌ در یک انتخابات مردم به کاندیدایی رأی دادند و در حالی که او قبلا در شورای آن شهر بوده است، این بار بعد از رأی آوردن از حضور او جلوگیری شد.

انتهای پیام/

بحران درآمد در شهرداری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار