نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند گفت: مردم روستای کمب چابهار از ۲۳ سال پیش تاکنون چشم انتظار برقرسانی هستند و با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در حاشیه بازدید از روستای کمب چابهار گفت: پیگیری‌های مکرر مردم روستای محروم و دورافتاده کُمب در بیش از ۲ دهه گذشته نتیجه بخش نبوده و با تحمل سختی‌ها و رنج زیاد زندگی را سپری کرده و انتظار دارند مشکلات برق آنان مرتفع شود تا بتوانند همچون سایر شهروندان از وسایل سرمایشی در مقابل گرما و شرجی هوا استفاده کنند.

وی بیان کرد: با وجودی که بیش از سه هزار پرونده اخذ انشعاب برق و ساماندهی اصولی روستای کمب این شهرستان از حدود چهار سال پیش تا کنون تشکیل و هزینه انشعاب نیز از مردم دریافت شده، ولی هیچ کار مثبتی برای آنان انجام نشده است.

وی افزود: دولت برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار اعتبارات زیادی هزینه و در دورترین نقاط امکانات اولیه زندگی را فراهم کرده است، اما این روستا همچنان از داشتن برق و دیگر امکانات رفاهی اولیه محروم است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اداره برق از هر خانوار متقاضی خرید انشعاب برق افزون بر یک میلیون تومان علاوه بر هزینه‌های انشعاب طلب می‌کند که جا دارد مسئولان استانی و کشوری پاسخگوی این مساله باشند.

ایران نژاد گفت: هم اینک تعداد اندکی از خانوار‌های روستای کمب برق دارند و بقیه مجبور شده اند از یک تیر برق بیش از ۲۰۰ خانوار استفاده کنند و بیشتر سیم‌های برق نیز در کوچه‌ها و بالای سقف خانه‌های کپری عبور داده و رها شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین کودک و بزرگسال دچار برق گرفتگی شده اند و اداره برق خدمات مناسبی به روستای کمب ارائه نمی‌دهد و حتی مردم محروم این روستا شخصا با هزینه خود برای تعویض پارگی سیم‌های برق اقدام می‌کنند.

وی گفت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که هزاران خانوار از مردم روستایی در نزدیک شهر چابهار فاقد برق، آب، مدرسه و بهداشت باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: ارائه امکانات نظیر برق، آب، طرح هادی، مدرسه و بهداشت حق هر شهروند روستایی و شهری است.

غلامرضا مجیدی افزود: برقرسانی به مردم روستای کمب از ضرورت هاست که باید هر چه سریعتر تا قبل از فرارسیدن گرمای طاقت فرسا مرتفع شود.

وی بیان کرد: فرمانداری چابهار پیگیر مشکلات مردم است و از هیچ کوششی برای رفع نگرانی‌ها و مشکلات پیش روی مردم دریغ نمی‌کند.

وی بیان کرد: برقرسانی به روستای کمب آغاز شده، ولی کار‌های آن به کندی پیش می‌رود که جا دارد اداره برق حساسیت و پیگیری‌های بیشتری در این زمینه داشته باشد تا مشکلات مردم در اسرع وقت حل شود.

روستای کُمب از توابع شهرستان چابهار در پنج کیلومتری جاده چابهار- رمین واقع شده است و بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ع

روستای کمب فاقد برق رسانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار