وی افزود: ما باید از دقت، صحت و سنجش منطقی مدل جایگزین برای آزمون سراسری اطمینان داشته باشیم که از این بابت نگران بوده و دغدغه داریم.
وزیر علوم افزود: در این خصوص وزارت آموزش و پرورش باید با هماهنگی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به ارائه مدل جایگزین آزمون سراسری مبادرت کند؛ به طوری که این مدل جدید از مسیر تعامل، همکاری و همفکری این سه مرکز علمی دنبال شود.
غلامی با بیان اینکه "بحث حذف برگزاری آزمون سراسری که در برخی جاها مطرح می شود، اکثرا غیر کارشناسی است"، گفت: این روزها بحث در خصوص چگونگی سنجش داوطلبان ورود به دانشگاه ها و اعمال روشی جایگزین برای آزمون سراسری مطرح می شود ولی واقعیت این است که ما در هنگام ورود داوطلب به دانشگاه ، چگونگی وضعیت علمی او را باید بررسی کنیم که سازمان سنجش تاکنون این مهم را به نحو احسن انجام داده است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هم بررسی و طراحی مدل جایگزین برای برگزاری آزمون سراسری را با هدف ارتقای کیفی سنجش داوطلبان آزمون سراسری آغاز کرده که البته این کار باید با هماهنگی و تایید وزارت علوم صورت گیرد و افراد صاحب نام و باتجربه و استادان دانشگاه ها از سراسر کشور با برگزاری کارگروه های مشترک این مهم را پی گیری کرده و به نتیجه برسانند.
وزیر علوم با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای جهان آزمون هایی برای سنجش علمی داوطلبان ورود به دانشگاه اعمال می شود، گفت: ما معتقدیم در کنار سنجش علمی داوطلب، داشتن یک کارنامه توانمندیهای عمومی برای داوطلبان هم لازم و ضروری است که باید کارشناسان امر این موضوع را نیز پی گیری کنند تا سنجش افراد متقاضی ورود به دانشگاه بهتر و موثرتر اعمال شود.
در این نشست، ابراهیم خدایی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز توضیحاتی در خصوص عملکرد این سازمان و برنامه های آتی آن ارائه کرد.
انتهای پیام/