وزیر علوم مطرح کرد؛

افت تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها در کشور/ ساماندهی کنکور باید جدی گرفته شود

غلامی گفت: در شرایط فعلی، کشور با افت تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها مواجه است.

كشور با افت تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها مواجه استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور‌ غلامی  وزیر علوم در نشست با استادان٬ صاحب نظران و روسای دانشگاه های برجسته کشور كه که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: درحال حاضر یکی از مشکلاتی که در حوزه آموزش عالی با آن مواجه ایم مراکز آموزشی است که در سال های گذشته در سطح کشور به طور پراکنده راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مراکز آموزشی فاقد برنامه راهبردی هستند و حتی از زمان تاسیس و شکل گیری آنها برنامه ای وجود نداشته است.

وزیرعلوم افزو: در شرایط فعلی، کشور با افت تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها مواجه است و متاسفانه شاهد تخلیه این مراکز پراکنده در سطح کشور به ویژه در شهرستان های کوچک هستیم.

غلامی گفت: در سال های گذشته در بخش نشریات و تالیف کتب آمار خوبی داشته ایم و با رشد علمی امیدوار کننده روبرو بوده ایم؛ خوشبختانه رشد علمی آموزش عالی کشور باعث امیدواری است اما نقدی که به دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور وارد است و باید درباره آن هم اندیشی انجام شود حضور کم رنگ دانشگاه ها در حل مشکلات جامعه است.

وی افزود: امروزه چالش های مهمی مانند محیط زیست٬ اشتغال٬ صنعت٬ کسب و کار و... در کشور وجود دارد که دانشگاه برای رفع آنها باید تلاش کند.

وزیر علوم گفت: در شرایط فعلی علاوه بر اینکه با ساختار آموزش عالی با مشکل مواجه هستیم، نیاز به چاره اندیشی هم داریم٬ درباره کارکرد و ماموریت اصلی آموزش عالی هم در برابر جامعه مورد سوال قرار گرفته ایم.

غلامی یادآورشد: آموزش‌ عالی کشور در سال های اخیر برنامه های داشته است که این‌برنامه ها برای آینده باید تقویت شود و موضوعاتی مانند ساماندهی مراکز آموزش عالی٬ ساماندهی کنکور باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر علوم در نشست با روسای دانشگاه های برجسته کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
وقتی من خودمو هلاک کردم تا دانشگاه قبول بشم و یک شغل آبرومند داشته باشم بعد از یک سال استخدامی رو بالا و پایین کردن هنوز کاری ندارم و حتی حاضرم به عنوان تایپیست با صفحه ای ۵۰۰ تک تومان کار کنم دیگه چه انتظاری هست ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
شغلی نیست چرا برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
دانشگاه همش شده مقاله و ارائه دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
کیفیت اساتید کم شده
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۱:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
فارغ التحصیلان عزیز ما در رشته های مهندسی که درسهای بسیار سختی را می خوانند حتی از دانشگاههای مثل شریف و تهران و امیر کبیر بیکار هستند
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۹:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
شرایط ورود به دانشگاه ها اصلا عادلانه و منصفانه نیست! دانشگاه ها کیفیت ندارند و عده ای با لابی و پارتی بازی و سطح سواد بسیار پایین به عنوان استاد در دانشگاه تدریس میکنند! آینده شغلی یک دانشجو حتی دانشجوهای ممتاز و خوب در رشته های مختلف اصلا مشخص و تضمین شده نیست!دیگه چه انگیزه ای باقی مانده مشخص هست، که تقاضا برای ورود به دانشگاه کاهش پیدا میکند!
Germany
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
تا زمانی که کمیت مهم باشد و کیفیت ارزش کمی داشته باشد همین میشود. دانشجو حتی در دانشگاه شان اش حفظ نمی شود. 10 فرد باسواد و متخصص خارج شده از دانشگاه بهتر از 100000 فرد بی سواد خارج شده از دانشگاه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
چرا تعدا افت داوطلبان به دانشگاه کم شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۵:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
متاسفانه در سال های اخیر افرادی که از دانشگاه های کشور و حتی دانشگاه های معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند، بسیار ناتوان هستند و در زمینه تحصیلی خود به اندازه 10درصد فارغ‌التحصیل های قدیمی توان ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
کساییکه درسشون خوبه باس تو کنکور شرکت کنن نه اونایی که درس نمیخونن
Germany
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
بدون اینکه شغلی وجود داشته باشد حا لا جوانان از رفتن به دانشگاه نا امید شدن چیزی که آخرش به راننده تاکسی و مشاغل کارگری و دستمزدها نا عادلانه ختم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
چی بگم واقعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
مردم فهمیدن که درس خوندن فایده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
چاپ مقاله و کتاب نه تولید علم است و نه حل مشکلات را الزاما بدنبال دارد بلکه تولید محتوای علمی و آموزشی است.
وقتی معیارها کمی باشد: اهمیت به تعداد دانشجو، تعداد دانشگاه، تعداد مقاله، تعداد کتاب و ... قطعا حل مشکلات به فراموشی و حاشیه سپرده می شود.
آخرین اخبار