کارشناس فوتبال گفت: من امکانات تیم‌های اروپایی را مشاهده کرده ام و به نظرم امکانات تیم‌های آماتور اروپایی از امکانات تیم‌های لیگ برتری ما بیشتر است.

اکبر محمدی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دیدار تیم های استقلال تهران و گسترش فولاد تبریز اظهار داشت: تیم استقلال در هفته های اخیر لیگ برتر  روند رو به رشد خودش را ادامه داده بود و در بازی برابر گسترش فولاد با تمام انگیزه ظاهر شد اما در نهایت به تساوی رضایت داد. به نظر می رسد تمرکز استقلالی ها بیشتر روی بازی با الهلال و فینال جام حذفی است هر چند آنها هنوز برای کسب مقام نایب قهرمانی لیگ هم شانس دارند.

وی افزود: شرایط گسترش فولاد متفاوت است و فیروز کریمی و شاگردانش که در میانه جدول جای دارند تنها به کسب رتبه بهتر می اندیشند و باید از یک امتیازی که از استقلال گرفتند راضی باشند.

پارس جنوبی جم نمره قبولی گرفت

محمدی با اشاره به دیدار تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی جم گفت: پارس جنوبی در ابتدای فصل با عملکرد بسیار خوبش همه کارشناسان و هواداران فوتبال ایران را سورپرایز کرد و همین که این تیم با زیرساخت های ورزشی نه چندان مناسب شهر جم توانسته در رتبه تک رقمی قرار بگیرد دست به کار ارزشمندی زده است.

وی ادامه داد: پارس جنوبی امسال شروع خوبی داشت و مهدی تارتار و شاگردانش نمره قبولی می گیرند. من امیدوارم پارس جنوبی فصل آینده نیز حضوری قدرتمندانه در لیگ برتر داشته باشد و مثل بعضی از تیم ها دچار بحران نشود.

کارشناس فوتبال افزود: با توجه به اینکه پرسپولیس قهرمانی اش در لیگ هفدهم قطعی شده و بازی های مهمی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد در بازی با پارس جنوبی این گونه به نظر می رسید که شاگردان برانکو از انگیزه کافی برای برد برخوردار نیستند.

شانس زیاد ذوب آهن و استقلال برای نایب قهرمانی

محمدی همچنین درباره رقابت تیم های بالای جدولی برای نایب قهرمانی در لیگ برتر عنوان کرد: به نظر من شانس تیم های ذوب آهن و استقلال برای نایب قهرمانی در لیگ بیش از سایر تیم ها است. قلعه نویی و تیمش با شکست سپیدرود رشت نشان دادند عزمشان را برای نایب قهرمانی جزم کرده اند. ذوب آهن بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ بوده و لیاقت رسیدن به این عنوان را دارد. استقلال هم با شفر بسیار خوب کار کرده و به دنبال کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ است.

در انتهای جدول هم رقابت شدید است

وی با اشاره به رقابت حساس تیم های انتهای جدول برای ماندن در لیگ برتر گفت: تیم های نفت تهران، استقلال خوزستان، سپیدورد رشت و پدیده مشهد برای سقوط نکردن به لیگ دسته اول رقابت شدیدی دارند. دیدار نفت تهران و پدیده بسیار حساس بود . نفت از همان ابتدای فصل شرایط سختی را تجربه کرد و تعویض پی در پی کادرفنی به این تیم ضربه مهلکی زد اما با این وجود در هفته های اخیر خوب ظاهر شد و حیف است این تیم به لیگ یک سقوط کند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: تیم استقلال خوزستان پس از قهرمانی در لیگ پانزدهم دچار مشکلات مالی شد به طوری که کار این تیم امسال به جایی رسیده که باید برای سقوط نکردن به دسته پایین تر بجنگد. سپیدرود رشت نیز همچنان از مشکلات مالی رنج می برد  و ناتوانی در مدیریت منابع مالی که به یک اپیدمی در فوتبال ایران تبدیل شده بر این تیم نیز سایه افکنده است.

چه کسی باور می کرد پدیده به این روز بیفتد؟

محمدی افزود: صحبت در مورد تیم پدیده مشهد بسیار مشکل است. چه کسی باور می کرد تیمی که از ابتدای فصل با هدف کسب سهمیه آسیا لیگ هفدهم را آغاز کرد به انتهای جدول برود و در پایان فصل برای ماندن در لیگ مبارزه کند؟ هر کدام از این 4 تیم اگر در 3 بازی پایانی که حکم فینال را دارند تمرکز لازم را نداشته باشند به لیگ یک سقوط می کنند.

افت تراکتور و سپاهان، سورپرایز بزرگ فوتبال ایران

وی درباره وضعیت تیم های تراکتورسازی و سپاهان در لیگ هفدهم گفت: افت فنی تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان سورپرایز بزرگ فوتبال ایران بود و این مسئله یک امتیاز منفی برای لیگ امسال محسوب می شود. باید علل نتایج نه چندان قابل قبول این دو تیم به صورت دقیق ریشه یابی شود تا فصل آینده شاهد بازگشت آنها به روزهای اوج باشیم. به طور کلی امسال لیگ هفدهم کیفیت متوسطی داشت و من پیشرفت زیادی در روند تیم ها ندیدم.

امکانات ما از تیم های آماتور اروپایی هم کمتر است

کارشناس فوتبال با اشاره به لزوم همکاری و تعامل باشگاه ها با تیم ملی تصریح کرد: به نظر می رسد روابط کادرفنی تیم ملی با برخی از مربیان تیم ها دچار اشکال شده است.کارلوس کی روش استراتژی خاص خودش را دارد و در اینکه سطح لیگ ما نسبت به لیگ های اروپایی پایین تر است شکی نیست. اتفاقا من اخیرا سفری به اروپا داشتم و امکانات تیم رن فرانسه را از نزدیک مشاهده کردم، همچنین به آلمان و هلند رفتم و در این دو کشور نیز از نزدیک امکانات چند تیم را دیدم.

محمدی ادامه داد: به جرات می گویم که حتی امکانات تیم های آماتور اروپایی از امکانات تیم های لیگ برتری ما بیشتر است و طبیعی است که بازیکنان لژیونر از آمادگی بیشتری برای حضور در ترکیب تیم ملی برخوردار هستند بنابراین کی روش تا حدود زیادی حق دارد اما او باید گفتمان خود را در یک فضای متعادل و آرام مطرح کند. باید کادرفنی تیم ملی و باشگاه ها در یک فضای دوستانه با یکدیگر به توافق دست یابند تا هم باشگاه ها ضرر نکنند و هم تیم ملی در فاصله 2 ماه تا جام جهانی به اهداف خود برسد.

کارشناس فوتبال در پایان در مورد اهمیت دیدار نخست تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه برابر مراکش گفت: تیم ملی باید در بازی های دوستانه اش بیشتر به دنبال برگزاری بازی دوستانه با تیم هایی باشد که شبیه به سبک تیم ملی مراکش بازی می کنند چون اگر ما بتوانیم در بازی اول پیروز شویم به صعود امیدوار خواهیم شد اما اگر آن بازی را واگذار کنیم مقبل اسپانیا و پرتغال تنها باید برای اعاده حیثیت بازی کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات محمدی درباره امکانات لیگ برتر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار